Ik gebruik een script wat zogenoemde UBB codes.. dus bijvoorbeeld [ b ] en [ u ] (natuurlijk zonder spaties) omzet naar de gebruikelijke HTML codes.
Dit werkt perfect.
Echter wil ik bij het CMS systeem ook gegevens kunnen wijzigen ipv toevoegen.. dus zal het weer van HTML ( zoals het in de database opgeslagen wordt ) naar UBB moeten omtoveren..
Nu heb ik dit (deels) voorelkaar, bold, onderstreept en italic werken.. alleen het deel van de URL's is wat complexer..
Kan iemand mij hiermee helpen ? ik ben zelf niet zo heel ver gevorderd in Javascripting.
Hieronder de code die de UBB code's om zet naar HTML, ik heb dus het omgekeerde hiervan nodig.
Dit werkt reeds:
Van UBB naar HTML:
Van HTML naar UBB:
Dit laatste heb ik dus nog nodig voor de links.. de rest werkt.
Dat deel is even iets complexer.. en ik kom er niet geheel uit, deels vast wel.. maar het werkt niet .. en java geeft niet echt goed aan wat het nu precies is.. :([/code]
Dit werkt perfect.
Echter wil ik bij het CMS systeem ook gegevens kunnen wijzigen ipv toevoegen.. dus zal het weer van HTML ( zoals het in de database opgeslagen wordt ) naar UBB moeten omtoveren..
Nu heb ik dit (deels) voorelkaar, bold, onderstreept en italic werken.. alleen het deel van de URL's is wat complexer..
Kan iemand mij hiermee helpen ? ik ben zelf niet zo heel ver gevorderd in Javascripting.
Hieronder de code die de UBB code's om zet naar HTML, ik heb dus het omgekeerde hiervan nodig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function setHtml() {
var re;
sText = doc.form1.pageContent.value;
re = /\\[url=((?:https?|ftps?)):\/\/(.[^\]]+?)\](.*?)\\[\/url\]/ig;
sText = sText.replace(re, "<a href=\"$1://$2\" border=\"0\" target=\"_blank\">$3</a>");
re = /\\[url=(.[^\]]+?)\](.*?)\\[\/url\]/ig;
sText = sText.replace(re, "<a href=\"http://$1\" border=\"0\" target=\"_blank\">$2</a>"); |
Dit werkt reeds:
Van UBB naar HTML:
code:
1
2
| re = /\\[b\](.*?)\\[\/b\]/ig; sText = sText.replace(re, "<span style=\"font-weight: bold;\">$1</span>"); |
Van HTML naar UBB:
code:
1
2
| re = /<span style=\"font-weight: bold;\">(.*?)<\/span\>/ig; sText = sText.replace(re, "[b]$1[/b]"); |
Dit laatste heb ik dus nog nodig voor de links.. de rest werkt.
Dat deel is even iets complexer.. en ik kom er niet geheel uit, deels vast wel.. maar het werkt niet .. en java geeft niet echt goed aan wat het nu precies is.. :([/code]