[php] "[" en "]" teken in script.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

De afgelopen maanden zijn een klas genoot van mij en ik bezig met het opzetten van een intranet bij een bedrijf voor een project van school.

Alles gaat opzich wel goed, maar nu lopen we tegen een probleem aan. Wij willen gebruik maken van een uploadscript en dat script moet de volgende regel genereren na het uploaden van het bestand. Het genereren gaat opzich wel goed, maar wij zijn een regel nodig met php tekens. de regels die wij willen genereren ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
print "<font color=\"blue\" font size=\"3\">Het bestand is succesvol toegevoegd!<br>
        De link kunt u gebruiken op het intranet. Kopieer dit en plak het op het Intranet en het is voor iedereen toegankelijk<br>
        [url=file://data01/company/intranet/ict/$file_name]$file_name[/url]</font><p>\n"; }

het gaat fout hij dit gedeelte: (en laat dat nou juist het belangrijkse gedeelte zijn....)
code:
1
[url=file://data01/company/intranet/ict/$file_name]$file_name[/url]

hebben jullie enig idee hoe ik die regel wel kan genereren

pc | server | laptop | pda

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
escapen is het keyword

|>

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30

Bjk

ok ik heb nie veel ervaring met PHP maar:

PHP:
1
echo'[url=' . "file://data01/company/intranet/ict/$file_name" . ']' . "$file_name" . '[/url]';

Mischien werkt dat?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met escapen zul je het wel op moeten kunnen lossen ( \\[ i.p.v. [ ).

Daarnaast raad ik je aan om te kijken naar het verschil tussen dubbele quotes (") en enkele (') en zou ik ook willen aanraden om string concatenation te gebruiken ala
PHP:
1
print 'tralala /dit/is/een/' . $file . 'die in een string[] staat'

Anyway. Je probleem is redelijk basic te noemen. Ook is hier informatie over te vinden op PHP.NET en een flink aantal PHP tutorials.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.