Toon posts:

[2000] Diverse vragen spellen/power management/opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik alle windows-versies (buiten 2003) eens langdurig getest heb, komt bij mij over het algemeen Windows 2000 Professional als beste uit.
Nu heb ik, naast de zovééééle goede kanten van Win2K, toch 3 mindere kantjes van Win2K ontdekt of gelezen:

* Ten eerste, als ik op de powerbutton van m'n pc klik, sloot WinXP die netjes af, en zette zich daarna uit. Win2K start met afsluiten maar zet zich binnen de 3 sec uit.
Ik heb gelezen dat dit te maken had met ACPI, en dat die een soort 'emergency-shutdown' was.
Kan ik hieraan iets doen zodat ik mijn power button toch kan gebruiken om hem af te zetten ?

* Hoe kan ik Win2K sneller laten opstarten, halverwege dat progress-balkje bij het opstarten hangt hij even (dit zou met netwerk te maken hebben ?)

* Mijn broers spelen nogal graag spelletjes. Win2K is daar niet zo voor geschikt lees ik, al heb ik wel alle drivers goed geinstalleerd en werken deze ook goed. Kan ik dit nóg verbeteren ?
Ook het minimaliseren van de meeste spelletjes verloopt niet vlekkeloos

==> Voor de rest: Win2K rulezzz !!!!!!!

Verwijderd

[qoute] Hoe kan ik Win2K sneller laten opstarten, halverwege dat progress-balkje bij het opstarten hangt hij even (dit zou met netwerk te maken hebben ?)
[/qoute]

Je zou je opstartbestanden kunnen defraggen, dat kan met bepaalde tools maar weet 123 niet welke.

Nee heeft nix met het netwerk te maken, dit zijn echt je opstartbestanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 15:06 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:05:
[qoute] Hoe kan ik Win2K sneller laten opstarten, halverwege dat progress-balkje bij het opstarten hangt hij even (dit zou met netwerk te maken hebben ?)
[/qoute]

Je zou je opstartbestanden kunnen defraggen, dat kan met bepaalde tools maar weet 123 niet welke.

Nee heeft nix met het netwerk te maken, dit zijn echt je opstartbestanden.
Dat kan bijvoorbeeld met Diskeeper. Je kan een 15 dagen trial downloaden via hun website.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35
* Ten eerste, als ik op de powerbutton van m'n pc klik, sloot WinXP die netjes af, en zette zich daarna uit. Win2K start met afsluiten maar zet zich binnen de 3 sec uit.
Ik heb gelezen dat dit te maken had met ACPI, en dat die een soort 'emergency-shutdown' was.
Kan ik hieraan iets doen zodat ik mijn power button toch kan gebruiken om hem af te zetten ?
deze instellingen kun je gewoon checken bij Configuratiescherm -> Energiebeheer!
* Hoe kan ik Win2K sneller laten opstarten, halverwege dat progress-balkje bij het opstarten hangt hij even (dit zou met netwerk te maken hebben ?)
jeh, geen id, defragmenteren. Maar dan nog, computer aanzetten -> koffie zetten/inschenken!! ;)
* Mijn broers spelen nogal graag spelletjes. Win2K is daar niet zo voor geschikt lees ik, al heb ik wel alle drivers goed geinstalleerd en werken deze ook goed. Kan ik dit nóg verbeteren ?
Ook het minimaliseren van de meeste spelletjes verloopt niet vlekkeloos
Windows 2000 is prima voor spelletjes, installeer de laatste drivers voor moederbord, vga kaart en natuurlijk DirectX.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 22:51
Hallo Kurrado,

Hier op got verwachten we altijd een klein beetje eigen inzet, helaas kan ik deze in je start posting nog niet vinden. Zou je ons eens willen vertellen wat je zelf al gevonden had, met bv. google of de got search? Verder is het handig om Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen, hier staat precies in wat we van jou verwachten in een nieuw topic.

Verder pas ik de topic titel even aan, zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken?

Verwijderd

Haan schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:07:
[...]

Dat kan bijvoorbeeld met Diskeeper. Je kan een 15 dagen trial downloaden via hun website.
heb ik :) , maar zie het 'm nergens doen. Voor xp heb je altijd bootvis :) jammer dattie niet werkt in 2k.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:33:
Hallo Kurrado,

Hier op got verwachten we altijd een klein beetje eigen inzet, helaas kan ik deze in je start posting nog niet vinden. Zou je ons eens willen vertellen wat je zelf al gevonden had, met bv. google of de got search? Verder is het handig om Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen, hier staat precies in wat we van jou verwachten in een nieuw topic.

Verder pas ik de topic titel even aan, zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken?
Ik heb veel opgezocht, maar vond alleen vage info, en zoals ik al zei bv. 'Win2K is niet goed voor games', meer weet ik er ook niet echt over, daarom kom ik het hier vragen, en heb hier ook oplossingen gevonden. Dat is toch waar een forum oa. voor dient ?

Voor die verkeerde titel neem ik de volle schuld op mij, was idd niet volledig. Excuses hiervoor.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:55:
[...]

heb ik :) , maar zie het 'm nergens doen. Voor xp heb je altijd bootvis :) jammer dattie niet werkt in 2k.
Het kan wel, ik moest eerst ook goed zoeken. Kan het helaas niet meer voor je bekijken, want m'n trial is verlopen :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 23:18

_Christiaan_

Master of SOG

Modbreak:Dat doen we hier niet op GoT

[ Voor 82% gewijzigd door sanfranjake op 09-12-2004 19:25 ]

NOSIG

Pagina: 1