Toon posts:

[Win98] Kan zoekmachines niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is eigenlijk een vraag van een kennis die in Portugal woont:

Hij kan geen zoekmachine bereiken (Google, yahoo, altavista, etc.). Andere websites werken wel. Overigens, de site van Yahoo bijvoorbeeld is wel bereikbaar maar het 'zoeken' werkt niet. De buren die dezelfde internetprovider hebben hebben geen problemen. Hij heeft Windows '98, en de security settings heeft hij op "low" gezet, en cookies staan ook gewoon aan.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt,
Serge

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al gecheckt op virussen en spyware?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geloof ik niet. Hij heeft Norton antivirus, maar ik zal adviseren om Spybot of iets te installeren. Is het aannemelijk dat het een virus is? Ik bedoel, zijn er virussen bekend die zoekmachines blokkeren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, maar dan eerder spyware. Heb zelf een virus gezien, die toegang tot anti-virus sites blokkeerden :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"spybot of zo" is niet per se genoeg: lees de FAQ van Beveiliging & Virussen even voor meer over spyware verwijderen :)

Verder: gaat het wel met een andere browser? En gaat pingen wel naar het juiste IP adres?

Permanent security op low is trouwens geen goed idee ;)

Dit werkt zo via een tussenpersoon wat lastig maar goed. SA--> Beveiliging & Virussen voor het geval iemand dit bekend in de oren klinkt. Ik zet meteen even [Win98] in de titel omdat dat tegenwoordig niet vaak meer voorkomt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)