WMV video blokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een film gecaptured van mijn videocamera via Windows Movie Maker.
Deze film is in WMV formaat.
In Movie Maker kan ik de film gewoon bekijken, wanneer ik de film opsla op mijn PC dan krijg ik allemaal mooie groene gele en roze blokjes.
Ik heb al met verschillende programma's geprobeerd deze film te bekijken, niets lukt.
Ook heb ik al een aparte WMV driver geinstalleerd.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

verkeerde compressie/codes gebruikt?

Waarom in wmv formaat?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
omdat WMV de standaard is in Movie Maker?
Tja, verkeerde compressie? Ik heb er niet uit kunnen kiezen, het rare is dat het in MM wel gewoon werkt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Nieuwe vraag: waarom Movie Maker?

Wat id het voor videocamera? Heb je via DV gecapured, of doe je het analoog via een TV-kaart.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
analoog via een tv kaart, en tja, waarom movie maker.. :P Daarom?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Bij MM2 kan je kiezen uit verschillende soorten compressie als je gaat capturen. Deze kan je downloaden van de microsoft site.

Maar ik zou idd ook een ander programma gebruiken Pinacle of als je geld over heb Adobe Premiere.

[ Voor 29% gewijzigd door LoeiOrdinair op 09-12-2004 15:03 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ok, maar ik heb dus gecaptured met een geleende tv-kaart, die heb ik dus niet meer in mijn bezit nu.
Als het echt niet anders kan zal ik de tv-kaart nog wel een keer lenen, maar nu zit ik dus nog wel met het "WMV blokjes" probleem..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer anders Vdub oid. En idd een andere compressie.

Maar waar ga je het voor gebruiken? Want dat is wel van belang bij het kiezen van een compressie codec!

Zonder opnieuw te capturen krijg je die blokjes niet echt weg vrees ik.

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 09-12-2004 15:07 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hmm.. in BSplayer (welke ik net maar even heb geinstalleerd) werkt de film wel goed.. Raar..
Het zijn trouwens niet een paar blokjes, maar het hele beeldbestaat gewoon uit roze gele en groene blokjes..

Dus de persoon die op de film staat bestaat uit die blokjes

Vdub opent het bestand niet, het is trouwens de bedoeling om de film op DVD te zetten. Kwaliteit is toch al niet te best (vanwege de analoge camera en het oude bandje :P ) maar daar gaat het me niet om.

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:24:
Hmm.. in BSplayer (welke ik net maar even heb geinstalleerd) werkt de film wel goed.. Raar..
Het zijn trouwens niet een paar blokjes, maar het hele beeldbestaat gewoon uit roze gele en groene blokjes..

Dus de persoon die op de film staat bestaat uit die blokjes

Vdub opent het bestand niet, het is trouwens de bedoeling om de film op DVD te zetten. Kwaliteit is toch al niet te best (vanwege de analoge camera en het oude bandje :P ) maar daar gaat het me niet om.
Ga maar overnieuw caputeren dan want dit wordt niks, helemaal als ie op dvd moet!

Pak VirtualDub en capture 'm naar avi files, met eventueel divx compressie.

WMV kun je niet op DVD zetten, moet je weer omzetten naar mpeg2 dan. Krijg je alleen maar gezeur mee, als 't nu al zo slecht werkt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:28 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nou, het werkt niet slecht, alleen Windows Media Player gaf dus al die rare blokjes :P
BS player doet het wel goed.

Nu ga ik het omzetten naar MPG en dan kijk ik wel ff welke kwaliteit er over blijft.
Maar waarschijnlijk neem ik toch jullie raad aan en capture ik het opnieuw, dit schiet ook niet op.

Pagina: 1