Water Gekoelde voeding doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• DarksandII
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06-2021

DarksandII

Don't ever judge me.

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een SilentMax Fanless FL350 PCS
Het ding hangt in een goede watergekoeld systeem, en heeft altijd voldoende koeling gekend en heeft altijd goed gefunctioneerd, stabiele voltages.

De laatste tijd klapte mijn pc geregeld naar een zogenaamde stanby stand daar mijn powerled blijft branden, ik moest dan de pc eerst uitzetten voordat ie weer gestart kon worden. ik zit voornaamelijk veel 3D games te doen, maar dat ik echt kan zeggen dat ie eruit klapt bij veel activiteit...nee, soms is ie dagen goed, en soms klapt ie er 5 keer in een uur uit.

Nou is mijn vraag, is mijn opstelling te zwaar bemeten voor deze toch wel kwaliteits voeding?
vreemd genoeg heeft het heel lang altijd zeer goed gewerkt.

Amd xp 2600+ @1,8 volt 2100mhz
2 x 512MB Kingston HyperX
Ati radeon 9700 pro
Asus A7N8x
2 x 160 GB Maxtor in Raid 0
CD speler en DVD brander
7 fans op zeer lage snelheid
Een kwaliteits voeding van 350w moet dit toch kunnen trekken

Gegevens Voeding
+3.3 : 17A
+5 : 28A
+12 : 17A
-5 : 0.5A
-12 : 0.5A
+5VSb : 2.5
+3.3v&5v 197W Total Power 350W
PFC: YES
DUAL PROZ: YES
P4: YES

Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800

Verwijderd

Ja hoor, die voeding kan dat systeem makkelijk aan. Wat zijn je voltages nu dan?

Edit: Dit topic hoort trouwens in OH.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 14:03 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je je voeding al eens gecontroleerd op kapotte condensatoren?
Die geven namelijk ook dit effect.
Als de PC meteen naar je 'power-save-stand' gaat dan zou ik het zoeken bij iets dat te warm wordt.
Is het niet dat je CPU net iets te warm wordt en dat dan vanwege de BIOS instelling (shutdown@xx-degrees) je PC wordt uitgezet?
Ook de betere voedingen hebben beveiligingen tegen oververhitting waardoor ze zichzelf uitschakelen.

Verder kan je controleren of alle kaarten goed in de sloten zitten.

Senile! Senile Oekaki

• DarksandII

DarksandII

Don't ever judge me.

Topicstarter
_bas_ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 03:33:
Heb je je voeding al eens gecontroleerd op kapotte condensatoren?
Die geven namelijk ook dit effect.
Als de PC meteen naar je 'power-save-stand' gaat dan zou ik het zoeken bij iets dat te warm wordt.
Is het niet dat je CPU net iets te warm wordt en dat dan vanwege de BIOS instelling (shutdown@xx-degrees) je PC wordt uitgezet?
Ook de betere voedingen hebben beveiligingen tegen oververhitting waardoor ze zichzelf uitschakelen.

Verder kan je controleren of alle kaarten goed in de sloten zitten.
Nope, dit is zekerweten niet het geval, heb nu tijdelijk 2 voedingen (conventioneele, 1 kon het niet trekken) en daarmee draait het systeem zeer stabiel.

Ik heb geen idee hoe ik een condensator moet controleren.

Tevens kon ik niet echt drops in voltages bespeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door DarksandII op 15-01-2005 13:59 ]

Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
2 voedingen is niet ideaal..... zoals al regelmatig is uitgelegd op GoT...de spanningen zullen toch verschillend zijn, waardoor er ongewenste stromen gaan lopen.
Kan een reden zijn waarom iets kapot gaat...

Ik had ook zo'n probleem (maar dan met één voeding van 2 weken oud) bleek een condensator te zijn geklapt... (bevestiging van _bas_ z'n verhaal)

U vraagt, wij antwoorden.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25
2 voedingen moet toch wel kunnen als je 1 voor fans en drives en hdd's alleen gebruikt en de ander voor je mobo en evt. videokaart?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 17:51

MBV

Wat dacht je van rare spanningen tussen je HDD en moederbord?

Maar wat ik hier mis zijn temperaturen. Hoeveel graden wordt je voeding, proc, videokaart? Hoe warm is het water? enz.

• DarksandII

DarksandII

Don't ever judge me.

Topicstarter
MBV schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:27:
Wat dacht je van rare spanningen tussen je HDD en moederbord?

Maar wat ik hier mis zijn temperaturen. Hoeveel graden wordt je voeding, proc, videokaart? Hoe warm is het water? enz.
laatste keer dat ik gemeten had, en dat was op het moment dat de problemen er waren was...
Water 28 graden
AMDXP MAX temp 42 graden
Kast temp max 28 maar meestal lager

Geen sensor op voeding, maar voelde nog niet eens lauw aan, echt koel
Geen sensor op de Radeon 9700 pro, maar voelt ook koud aan.

Tevens heb ik idd de ene voeding op het moderbord en video kaart en de tweede op de harddisks etc, en dit mag echt geen probleem zijn imo, en dit doet er ook niet toe, het probleem onstond toen ik enkel die watergekoelde voeding er op had, die is nu totaal uitgescahkeld en 2 conventionele voedingen hebben het over genomen en dat werkt nu wel goed.

Pagina: 1