hallo..
Ik maak een CMS voor een opdrachtgever.
ik heb een sql query waarmee ik meerdere selecties maak uit de database. Uit deze selecties moet de opdrachtgever kiezen wat hij met deze selecties wilt doen. Dit moet hij doen door middel van radio buttons. Hij weet niet al teveel van internet af of wat dan ook, dus moet ik ervoor zorgen dat hij het foutloos kan doen. Daarom maak ik gebruik van radiobuttons ipv. andere selectie methoden.
Het probleem is nu dat je maar 1 radiobutton kan gebruiken omdat hij alles als 1 groep ziet. Ik wil bij elke regel 1 radiobutton kan selecteren uit de selectie van 3. Weet iemand hoe ik dit moet aanpassen in mijn code?
Hieronder mijn code
while ($row = mysql_fetch_array ($result)){
?>
<tr>
<td> <? print ("<p>$row[0]<br /></p>"); ?></td>
<td> <? print ("<p>$row[1]<br /></p>"); ?></td>
<td> <? print ("<p>$row[2]<br /></p>"); ?></td>
<td> <? print ("<p>$row[3]<br /></p>"); ?></td>
<td>
<input type='hidden' name='ids[]' value='$row[0]' />
<table>
<tr>
<td><p><input id="gebruiken" type="radio" value="0" checked>Niet verwerkt</input></p></td>
<td><p><input id="gebruiken" type="radio" value="1">Gebruiken</input></p></td>
<td><p><input id="gebruiken" type="radio" value="2">Verwijderen</input></p></td>
</tr>
</table>
<?
}
echo("</td><tr><td colspan=7><input type=submit name=submit value=verander></form></td></tr></table><p><a href='main.php'>Terug</a></p>");
Ik maak een CMS voor een opdrachtgever.
ik heb een sql query waarmee ik meerdere selecties maak uit de database. Uit deze selecties moet de opdrachtgever kiezen wat hij met deze selecties wilt doen. Dit moet hij doen door middel van radio buttons. Hij weet niet al teveel van internet af of wat dan ook, dus moet ik ervoor zorgen dat hij het foutloos kan doen. Daarom maak ik gebruik van radiobuttons ipv. andere selectie methoden.
Het probleem is nu dat je maar 1 radiobutton kan gebruiken omdat hij alles als 1 groep ziet. Ik wil bij elke regel 1 radiobutton kan selecteren uit de selectie van 3. Weet iemand hoe ik dit moet aanpassen in mijn code?
Hieronder mijn code
while ($row = mysql_fetch_array ($result)){
?>
<tr>
<td> <? print ("<p>$row[0]<br /></p>"); ?></td>
<td> <? print ("<p>$row[1]<br /></p>"); ?></td>
<td> <? print ("<p>$row[2]<br /></p>"); ?></td>
<td> <? print ("<p>$row[3]<br /></p>"); ?></td>
<td>
<input type='hidden' name='ids[]' value='$row[0]' />
<table>
<tr>
<td><p><input id="gebruiken" type="radio" value="0" checked>Niet verwerkt</input></p></td>
<td><p><input id="gebruiken" type="radio" value="1">Gebruiken</input></p></td>
<td><p><input id="gebruiken" type="radio" value="2">Verwijderen</input></p></td>
</tr>
</table>
<?
}
echo("</td><tr><td colspan=7><input type=submit name=submit value=verander></form></td></tr></table><p><a href='main.php'>Terug</a></p>");