[debian] gebruikers kunnen groep niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey,

Sinds een paar dagen is het me opgevallen, dat gebruikers op mn Debian-bak, de group van hun eigen bestanden/directories niet meer kunnen veranderen naar een group waar zij zelf geen deel van uitmaken, terwijl dit tot voorheen wel altijd het geval was.

Ik gebruikte dit om bijv. ProFTPd, de group te laten wijzigen in www-data, maar dit levert nu allemaal 'operation not permitted' op. Hetzelfde gebeurt trouwens ook als je gewoon via ssh een nieuwe map aanmaakt en deze probeert te wijzigen.

Iemand een goed idee wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door MadMurdock op 30-01-2022 18:37 . Reden: persoonlijke info verwijderd ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Dat je dat niet kan is nou ook precies de bedoeling, zie oa de uitleg van de chgrp in man 2 chown.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
igmar schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:54:
Dat je dat niet kan is nou ook precies de bedoeling, zie oa de uitleg van de chgrp in man 2 chown.
Hmm, wat vreemd..

Zou er iets op dit gebied veranderd kunnen zijn tussen 2.4 en 2.6 kernel? Ik weet namelijk echt zeker dat het tot enige tijd geleden wel goed werkte. En in die tussentijd heb ik volgens mij wel de kernel een update gegeven.

Ik neem ook niet aan dat ProFTPd voorheen als root die chowns uitvoerde :)

[ Voor 8% gewijzigd door MadMurdock op 09-12-2004 16:50 ]