Toon posts:

Mysql beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Moet hier op mn stage bedrijf een sql database opzetten. Dus met behulp van mysql enzo. Dit moet op 11 January al klaar zijn. Ik snap op dit moment 0,1% van mysql en heb net search enzo gekeken. Ik kom op sites met vele tutorials uit enzo maar om daar nu echt in de haast 1 goede uit te kiezen heb me ook aangemeld op phpfreaks.com maar staan ook niet echt "beginnelings" handleidingen op :?.

Mijn vraag is of er hier iemand een zeer goede en gedetailleerde tutroial voor heeft zodat mijn 0,1% naar hopelijk 25% ofzo gaat dat ik in elk geval een database kan maken en een mail formulier. Ook de basis dingetjes moeten erin staan. Het liefst nederlands zodat het snel te begrijpen is. Engels kan ik wel maar toch wat moeilijker.

Heb thuis wel een boek van php in 24 uur liggen maar liep ik al naar 3 paginas vast omdat het boek sneller gaat dan jezelf eigenlijk.

Alvast bedankt.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58

m0nk

16-09-2003 15.15

Mischien heb je wat meer info, op wat voor systeem ga je de database draaien?
Het is echt niet zo moeilijk hoor, je hebt zelfse mysql installers voor windows en daar zit gewoon een nette grafische admin interface bij.

http://www.google.nl/sear...ver+howto&btnG=Zoeken&lr=
http://php.pagina.nl/

etc etc etc, is zat over te vinden... succes!

[ Voor 26% gewijzigd door m0nk op 09-12-2004 13:43 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als jij al vastloopt in een php boek en de tutorials op phpfreakz al te hoog gegrepen vindt dan is het in mijn ogen onmogelijk om 25% kennis te halen voor 11 januari, laat staan dan een draaiende applicatie te hebben. Uit je post maak ik verder op dat je nog niet weet wat uberhaupt een database inhoud aangezien je php, mysql en sql nauwelijks uit elkaar kunt houden. Daarnaast vraag ik mij af wat de mensen hier in Programming & Webscripting uberhaupt nog voor je zouden kunnen doen.

Ik raad je daarom aan om eerst maar eens contact op te nemen met je stage begeleider en het probleem aan hem/haar voor te leggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.