Toon posts:

Zelfde IP bij internet game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
nu ik ADSL heb is het wel zo leuk om ook spelletjes te spelen via internet. Dit verloopt vaak via het IP adres waarbij je het adres van de Host invoert. Het probleem ontstaat door dat ik in een netwerk zit met het bekende 192.*** adres. Een vriend van mij heeft bij toeval precies hetzelfde adres. Hierdoor wordt het onmogelijk om samen te spelen. Is hier iets aan te doen? Is er een manier om mijn IP te wijzigen of om toch een onderscheid te maken tussen onze adressen? bij voorbaaat dank.
groeten Koen

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01-2025

FLyTE

Hoe of wat?

Hey gaan om externe IP-adres niet het interne..

google eens naar "my ip", zo zal je achter je externe ip adres komen.

Je moet op je router/modem wel instellen dat ie de poort naar de juiste interne ip forward.

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

Verwijderd

Topicstarter
My Ip is: 84.81.**** etc . Maar mijn vriend heeft zijn ip zo geforward maar toen bleef het probleem. Of is het dan soms zo dat wel allebei dat moeten doen?

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
welk game probeer je te spelen?

Je Externe adres kun je via, www.whatismyip.com vinden. Die heb je namelijk altijd. En als je geen firewall/router gebruikt moet het gamen via internet een fluitje van een cent zijn.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zowel jij als je vriend zitten in een IP range voor private netwerken: op internet wordt er dus niet gerouteerd naar deze adressen. Wat je eigelijk zou moeten weten is je extern cq internet adres. Dit kan je onder andere hier te weten komen. Als je beiden je externe adres invult, zal het veel kans werken... als dat niet het geval is zul je op z'n misnt bij een van beiden een paar poorten moeten forwarden; als dat het geval iskan je best ff hier op het forum zoeken naar de specifieke applicatie + keywaords als firewall, router, portforwarden,...

veel suc6 :)

edit:
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:31:
My Ip is: 84.81.**** etc . Maar mijn vriend heeft zijn ip zo geforward maar toen bleef het probleem. Of is het dan soms zo dat wel allebei dat moeten doen?
ja je moet allebei je (eigen) publieke adres geruiken :)

[ Voor 23% gewijzigd door the_stickie op 09-12-2004 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik Sitecom router en probeer wannagame catan te spelen.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 14:08
Elk spel gebruikt bepaalde poorten om online te spelen. Aan jouw text te zien zit je achter een netwerkje met een servertje of router die ip adresjes uitdeelt. Alle computers achter die server krijgen een 192.xxx.x.x adres (meestal). De truuc is dus om er achter te komen welke poorten de game gebruikt (altijd te vinden met google) en dan moet je die poorten forwarden naar jouw pc waar je het spel op wilt hosten.

Als jouw vriend de boel host (dus goeie poorten geforward) hoef jij verder geen poorten open te zetten, dat is alleen voor degene die de game dus host.

Hoe je poorten openzet ligt aan je router/server :)

edit: hmm, beetje laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 09-12-2004 13:40 ]

Pagina: 1