Toon posts:

Geen beeld, wel piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc werkt *opeens* niet meer, ik heb niks veranderd of een kaart bij gezet of iets.

Nadat ik mijn pc aanzette hoorde ik 3 piepjes: één lange en twee korte. Ik kreeg geen beeld.

Ik heb opgezocht wat die piepjes betekenen: de grafische kaart is deffect. Dit leek me nogal stug. Dus heb ik een andere grafische kaart erin gezet, computer aangedaan, en hoorde weer die piepjes en gaf nog steeds geen beeld.

Dus het ligt zeker aan iets anders, ook heb ik alle PCI kaarten eruit gehaald en nog steeds geen resultaat. De monitor is ook inorde want die heb ik getest op een andere computer. Dus wat in me opkomt is dat het moederbord misschien kapot is.

Ik heb het moederbord vervangen, zo goed als alles aangesloten (behalve USB en wat ledjes). Ik doe hem aan, en nu hoor ik geen piepjes meer! Maarrrrr... nog altijd geen beeld.

Als ik de kabel van de monitor eruit trek zie ik staan: No signal detected, maar als ik hem erin steek gaat die melding weg en is er gewoon een zwart beeld.

Ik heb al een heleboel via de search gevonden en alles wat mogelijk is geprobeerd, maar ik kom er niet uit..

Wat kan nou de oorzaak zijn?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Test je video kaart eens in een andere pc. installeer de divers opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:25:
Test je video kaart eens in een andere pc. installeer de divers opnieuw.
Drivers installeren terwijl je niks ziet op het scherm, lijkt me moeilijk.

Maar ik zal de kaart zo wel testen in een andere computer.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Heb je al eens goed geblazen in je socket ? (neem aan AGP) dat kan ook helpen. Want als de andere videokaart het ook niet doet heb je best kans dat het aan je socket ligt dus... :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Of je voeding is stuk en je mist voltage bv: 5 of 12 V. Of ze zijn te laag. Kortom probeer een andere voeding.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je zegt dat je geen piepjes meer hoort, maar start je pc ook echt door? dwz je hd gaat ratelen zodra je windoos opstart? Of stopt ie gewoon met nuttige dingen, zodra je pc aanstaat? Als ie geen piepjes geeft, maar ook niet doorstart, dan zou het nog steeds iets met je videokaart kunnen zijn op zich. Hij geeft de piepjes alleen als ie géen videokaart vindt namelijk. Maar test zoals gezegd voor de zekerheid eens je videokaart ergens anders in.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:31:
Je zegt dat je geen piepjes meer hoort, maar start je pc ook echt door? dwz je hd gaat ratelen zodra je windoos opstart? Of stopt ie gewoon met nuttige dingen, zodra je pc aanstaat? Als ie geen piepjes geeft, maar ook niet doorstart, dan zou het nog steeds iets met je videokaart kunnen zijn op zich. Hij geeft de piepjes alleen als ie géen videokaart vindt namelijk. Maar test zoals gezegd voor de zekerheid eens je videokaart ergens anders in.
Aan het geluid te horen start hij gewoon op (harde schijf rateld etc).
aaap schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:30:
Heb je al eens goed geblazen in je socket ? (neem aan AGP) dat kan ook helpen. Want als de andere videokaart het ook niet doet heb je best kans dat het aan je socket ligt dus... :)
Heb ik al is gedaan..
Force schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:31:
Of je voeding is stuk en je mist voltage bv: 5 of 12 V. Of ze zijn te laag. Kortom probeer een andere voeding.
Hmm de voeding is pas een paar maanden oud.. maar.. het kan.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Wat voor voeding is het? merk? specs? als een voeding op zijn max loopt kan hij slijtage gaan vertonen na een bepaalde periode.
Wat heb je allemaal in je systeem?

Specs

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dan denk ik eigenlijk wel dat het wat met je socket is van dev videokaart, of misschien met de videokaart zelf. Je bios vindt hem namelijk wel, hij werkt alleen blijkbaar niet. Aangezien je al 2 kaarten geprobeerd hebt, zou ik voor de socket gaan. Toch blijft het wat apart dat je totaal geen beeld krijgt :|

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

wolkje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:44:
Dan denk ik eigenlijk wel dat het wat met je socket is van dev videokaart, of misschien met de videokaart zelf. Je bios vindt hem namelijk wel, hij werkt alleen blijkbaar niet. Aangezien je al 2 kaarten geprobeerd hebt, zou ik voor de socket gaan. Toch blijft het wat apart dat je totaal geen beeld krijgt :|
Dat is niet logisch als het ook met een ander moederbord geprobeerd is...

Verwijderd

Een oude pci vidkaart proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 13:53 ]

Verwijderd

ik denk dat het je geheugen is.. of je batterij van je mobo is op / kapot. Ik heb het laatst ook gehad op stage. Je moet even je geheugen flink in dat bankje drukken en probeer eens je knoop batterij te vervangen. Trek m even uit een andere pc dan zie je het gauw genoeg. Je moet altijd alles stuk voor stuk doen zodat je bepaalde dingen kan uitsluiten..

good luck

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:47:
[...]

Dat is niet logisch als het ook met een ander moederbord geprobeerd is...
Doh 8)7 Zit ik nog extra goed op te letten, zodat ik de TS geen useless dingen aan probeer te smeren, doe ik t juist wel :X

Verwijderd

wolkje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:05:
[...]

Doh 8)7 Zit ik nog extra goed op te letten, zodat ik de TS geen useless dingen aan probeer te smeren, doe ik t juist wel :X
Ik dacht daar ook in eerste instantie aan, maar het zou goed de voeding kunnen zijn.
En ach het is goed bedoeld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Grafische kaart heb ik net in een andere computer gezet, en werkt gewoon.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:54:
ik denk dat het je geheugen is.. of je batterij van je mobo is op / kapot. Ik heb het laatst ook gehad op stage. Je moet even je geheugen flink in dat bankje drukken en probeer eens je knoop batterij te vervangen. Trek m even uit een andere pc dan zie je het gauw genoeg. Je moet altijd alles stuk voor stuk doen zodat je bepaalde dingen kan uitsluiten..

good luck
Zou sterk zijn als de batterij op het nieuwe mobo ook op zal zijn..

Zal eens kijken naar het geheugen :)

-edit-
JA hij werkt! Ik heb de grafische kaart en het geheugen er opnieuw ingedaan en stevig aangedrukt, nu krijg ik weer beeld, bedankt!

Toch ik het vreemd.. dat het *opeens* niet meer werkte..

Nu luid nog de vraag: zou het op het andere (oude) moederbord ook hebben gewerkt |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 14:28 ]

Verwijderd

Misschien was op je oude mobo je connector kapot gegaan, waardoor die 2 vid. kaarten niet werkten.
En je nieuwe mobo je geheugen wat er niet goed in zat....
of de vid kaarten zaten er niet vast genoeg in :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de pc uitgezet, en nu doe ik hem weer aan.. blijft hij 1 seconde aan daarna gaat hij gelijk weer uit. Doe ik hem opnieuw aan.. lukt het niet, hij doet niks meer :|

-edit-
Laat maar, moet nog wat aansluiten :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 18:03 ]

Pagina: 1