Toon posts:

LG GSA-4120B DVD-brander geeft vreemde fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al de hele ochtend om een DVD te branden op mijn (redelijk nieuwe) LG GSA-4120B 12x Super Multi DVD Rewriter (Dual Layer). Maar de brander weigert dienst. Symptomen:

Wanneer ik een DVD-R of DVD-RW er in stop duurt het enkele minuten voordat de drive deze herkent, of in ieder geval tot de led op de drive stopt met knipperen.

Als hij klaar is met laden kan noch Windows, noch Nero er iets mee. Als ik iets probeer te doen (zoals een image branden of de RW wissen) gaat de computer hangen.

Als ik de computer opnieuw opstart met een DVD-R of -RW in de drive dan duurt het opstarten veel langer dan gewoonlijk, hij blijft hangen voor het Windows-laadscherm en hangt ook net voordat het bureaublad wordt opgebouwd.

Als de computer eenmaal is opgestart is er geen netwerk meer. Geen internet, geen netwerk, niks, de verbindingen zijn opeens weg. Ik moet de computer nogmaals opnieuw opstarten zónder DVD in de drive om het internet en netwerk weer terug te krijgen.

Wanneer ik een normale CD in de drive stop herkent de DVD-brander deze wel en kan ik hem gewoon afspelen. Ook is het zo dat ik de betreffende DVD-R en -RW soort al eerder heb gebrand met deze drive zonder daar ooit problemen mee te hebben gehad.

Toen ik vanochtend opeens deze problemen kreeg heb ik ook nog geprobeerd om de firmware te updaten van A102 naar A112, maar dat mocht niet baten (de update is wel geslaagd, maar geen verbetering).

Is mijn 4120B nou naar de kloten of kan een andere factor deze vreemde fouten verklaren??

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Het vreemde met deze opzich goede LG drives is dat, zodra je ze op een lang flatcable hangt, ze moeilijk gaan doen. In je XP logboek krijg je dan mogelijk ook 'controllerfouten' :S

Heb je de origneel bijgeleverde flatcable gebruikt ? (die korte ATA33 cable ?)

Zo nee: probeer eens een ATA66/100/133 (oftewel 80-aderige) kabel.

Wij lever(d)en deze drives standaard in onze systemen en hebben daar ook moeilijkheden meegehad mits we dus langere flatcables gebruikte.

Suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal er morgenmiddag eens naar kijken. Kregen jullie dan ook dezelfde vreemde netwerkfouten?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niet gewerkt. De DVD-drive leest nog steeds geen DVD's of wat dan ook, zelfs nadat ik beide flatcables in mijn systeem heb vervangen door nieuwe ATA 66/100/133 kabels. Is er nog iemand met suggesties?? Of is dit *einde DVD-brander*?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

ook het updaten van de firmware is heel nuttig bij een bepaalde LG DVD-RW drive; maar ik weet niet of dit die drive is die jij hebt.

Zoals ik al zei lever(d)en wij deze drives standaard in onze systemen, en ik meen mij te herinneren dat er laatst een bepaalde LG drive was welke niet lekker werkte TOTdat je de firmware update.

Maar: de jouwe heeft voorheen goed gewerkt ?

Ik zou op google zoeken naar GSA-4120B Firmware; als dat ook niet helpt zou je drive wel een brak kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Even een na-bericht voor mensen die ooit misschien dezelfde problemen krijgen: de drive was inderdaad stuk. Hij is opgestuurd naar de fabrikant maar die stuurde enkel het geld terug.
Pagina: 1