PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik word van morgen wakker (net dus) en zie dat me computer uit staat die had ik dus niet uitgezegd vannacht omdat hij ies aan het updaten was. Van morgen zag me vriendin dat het updaten klaar was en heeft toen de monitor uitgezet. Ik wil er net achter gaan zitten en zie dat hij helemaal uit staat dus ik druk op de aan knop helemaal niks geen response korte start maar gewoon helemaal niks. Ik heb hem al op een andere stekker gehangen om te kijken of het daar aan ligt maar dat mocht ook niet baten. Verder zou ik het eerlijk gezegd niet weten alle hardware die er in zit is gloed nieuw net een maandje dus ik vraag me werkelijk af waar het aan ligt.

Iemand nog ideeen en tips wat ik zou kunnen proberen?

Hardeware:

AMD 64 3500+
1GB ddr333
geforce GT 6800
en 7 hdd's

Voeding is een Levicom Alien-X 500 met 34 ampere over de 12 volts lijn (express zo zware voeding genomen omdat er veel opzit)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

trek alle hardware er eens uit op cpu, ram en videoplank na en kijk eens of hij dan wil booten.
Probeer anders nog eens een ATX reset mocht het nog niet baten.

en neem ook de hangen en opstarten troubleshooter eens door :)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok alle hardware er uit werkt ook niet, Even op zoeken hoe zo ATX reset moet want daar heb ik niet zoveel verstand van.

Verwijderd

Meerdere dingen kan je proberen:
-Schakelaar achterop voeding uit zetten, kabel eruit halen, kast opendraaien naar de ventilator van de koeling kijken en dan de stekker erin steken en de schakelaar weer omzetten, op sommige mobo's gaat de ventilator dan net een halve slag draaien omdat er opeens spanning op het mobo komt. Dan zou de voeding redelijk in orde meoten zijn.
-Andere voeding erin zetten en kijken wat ie dan doet.
-Zekering kapot in de voeding?

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik moet wel even zeggen dat als er stroom op de voeding staan je wel een zacht piep hoort zeg maar je hoort dat hij ergens mee bezig is.

OK dat eerste heb ik getest dat werkt niet, Ik heb geen andere voeding liggen dat kan ik dus niet testen. En of er een zekering kapot is dat weet ik niet want ik ben daar echt niet in thuis. Ik haal er wel 3 hdd's uit zoiezo wanta sinds ik zoveel hdd's heb heb ik problemen met me system.

Ik denk namelijk zelf dat de voeding kapot is. Want die start niet eens Heb er 2 neon fans in zitten en normaal gesproken branden die hoe dan ook (ook als er wat met je moederboard aan de hand is en zo).... Dus ik fiets zo wel naar de stad om een Sweex 600watt te halen die heeft 25 ampere dus dat valt nog wel mee dan (en heb geen geld meer om even zo dure voeding te kopen)

ok klein updateje:

Ik heb voeding er uit gehaald en aan een ander system aangesloten en daar doet hij ook niks, In dit system zit helemaal niks alleen processor mobo geen videokaart een geen geheugen. Maar dan nog zou hij de voeding op moeten starten en die doet helemaal niks. Dus ik denk dat die gewooon naar de klote is (en dat voor een 3 weken oude voeding)

[ Voor 92% gewijzigd door WeAreLegion op 09-12-2004 13:10 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok heb nieuwe voeding gehaald en nu hooor ik 1 piep en is het afgelopen. De fan van cpu draait nu wel heel even enverder niks. Ik zit echt met handen in me haar ik heb me pc nodig voor school nodig vandaag en morgen :(

Update:

Ok moederboard is dood. Ik heb videokaart en geheugen in mijn oude system gehangen en die boot gewoon op niks aan de hand. Nieuwe voeding werkt daar ook gebruik ik hem op me huidge mobo 1 kleine stroom stoot en meer niet. Dus ga zo maar nieuwe mobo halen (geen garantie omdat bonnnetje kwijt ben beetje dom dom |:( )

Update 3

Ok heb nieuw moederboard gehaald en die werkt nou ja als hij hij start op maar heb hem in me pc gehangen en hij boot nu maar krijg geen beeld terwijl als ik me videokaart in ander system zet hij het wel gewoon doet dus hij is niet kaduk voorzover ik weet.

Verder nog iets vreems hij wil niet aan als ik de power knop in druk hij schiet alleen aan als ik aan knop van me voeding dus op aan zet dan schiet mijn pc ook aan

[ Voor 73% gewijzigd door WeAreLegion op 09-12-2004 20:00 ]

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:40:
Ok heb nieuwe voeding gehaald en nu hooor ik 1 piep en is het afgelopen. De fan van cpu draait nu wel heel even enverder niks. Ik zit echt met handen in me haar ik heb me pc nodig voor school nodig vandaag en morgen :(

Update:

Ok moederboard is dood. Ik heb videokaart en geheugen in mijn oude system gehangen en die boot gewoon op niks aan de hand. Nieuwe voeding werkt daar ook gebruik ik hem op me huidge mobo 1 kleine stroom stoot en meer niet. Dus ga zo maar nieuwe mobo halen (geen garantie omdat bonnnetje kwijt ben beetje dom dom |:( )

Update 3

Ok heb nieuw moederboard gehaald en die werkt nou ja als hij hij start op maar heb hem in me pc gehangen en hij boot nu maar krijg geen beeld terwijl als ik me videokaart in ander system zet hij het wel gewoon doet dus hij is niet kaduk voorzover ik weet.

Verder nog iets vreems hij wil niet aan als ik de power knop in druk hij schiet alleen aan als ik aan knop van me voeding dus op aan zet dan schiet mijn pc ook aan
Als het een ander type mobo is dan je eerste: boot windows in veilige modus gooi alles bij Hardwarebeheer eruit wat iets met het mobo te maken heeft en reboot dan naar normale modus, dan kijg je een hele lijkst met hardware wat ie vindt en die installeer je dan gewoon mbv drivers van nieuwe mobo.

Zonde trouwens van je mobo+voeding, zeker een stroompiek geweest ofzo :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:01 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee het is zelfde type moederboard. Maar me monitor blijft gewoon knipperen. Dus ik kan niet zien wat ik doe. Das beetje het probleem als ik de videokaart in andere pc zet geeft ie wel gewoon beeld dus hij is niet kapot. Ik denk dat het verder eigenlijk alleen nog de processor kan zijn want verder werkt alles of is nieuw.

En jah das erg zonde van mobo en voeding en denk dat het idd een stroom piek geweest is daar doe je helaas niet zoveel aan :(
Pagina: 1