[McAfee 7.1.0 Enterprise]Quarantaine folder legen?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik gebruik nu al een aantal maanden naar volle tevredenheid McAfee Enterprise 7.1.0 Er is 1 irritant dingetje: elke dag als ik met SpySweep scan, scant deze ook de quarantaine folder van McAfee, en aangezien daar een heleboel dingen instaan (EICAR test files, internet exploits et.c) krijg ik iedere keer als zo'n file gescand wordt een McAfee venster. Aangezien het tamelijk irritant is om gedurende 5 minuten om de 5 seconden een venster te krijgen, vroeg ik me af of ik de quarantaine map niet gewoon kan leegmaken. Is dit onverstandig om te doen of niet?

leoaq.fm // Jeune Loop

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Je kan gewoon op file niveau je Qtine folder leeggooien.
Ja kan natuurlijk ook een exclusion op je anti spyware programma instellen ;)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Het idee achter de quarantaine folder is ook, om "vreemde" bestanden niet direct te wissen, maar de beheerder eerst even de mogelijkheid te geven deze te checken.
Zijn het inderdaad virussen e.d., dan is het wissen van deze bestanden de beste oplossing, zijn het "onschuldige" bestanden, dan haal je ze uit de quarantaine folder en plaats je ze terug.

..en interdaad, een exclusion voor je anti spyware proggel is voor automaitsche checks het beste in dit geval

bij de weg, je weet dat versie 8.0i van McAfee ook anti spyware functionaliteit in zich heeft?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nee dit wist ik niet. Wel dat ik voor deze versie een vrij dure licensie betaald heb en dat ik dus nog maar ff aan deze stick ;)

Maar ik heb de bestanden verwijders+overschreven met random getalletjes.

leoaq.fm // Jeune Loop

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Je licensie is een bundel... Daar valt ook bijvoorbeeld VSE 8 onder. log maari n met je grantnumber bij NAI op www.nai.com

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)