Hoi hoi 
Ik ben onder Gentoo Linux bezig de Darwin Streaming Server op te zetten, en dat lukt niet helemaal.
Het lukt me audio playlists aan te maken en deze 'sequentially looped' af te spelen. Het beluisteren van deze stream werkt uitstekend via bijvoorbeeld winamp of iTunes (open url --> http://my_server:8000/my_mountpoint).
Filmpjes willen daarentegen niet werken onder windows (via quicktime onder OSX werkt het wel). Als ik het testvoorbeeld aanroep zoals de 'Administrator's Guide' beschrijft via: rstp://my_server/sample_300kbit.mov dan geeft realplayer de foutmelding dat audio/X-QDM en video/X-SV3V-ES niet ondersteund worden. Als ik dan dit url open via quicktime voor windows dan blijft deze connecten maar toont niets. Quicktime onder OSX doet het dus wel.
Om een workaround te proberen heb ik een video playlist aangemaakt met daarin de 100kbit sample movie en deze opgeslagen als test.sdp. Als ik deze sequentially looped af probeer te spelen geeft de Darwin Streaming Server een foutmelding over de network connection, zie hier:
Grtz!
Jeroen
Ik ben onder Gentoo Linux bezig de Darwin Streaming Server op te zetten, en dat lukt niet helemaal.
Het lukt me audio playlists aan te maken en deze 'sequentially looped' af te spelen. Het beluisteren van deze stream werkt uitstekend via bijvoorbeeld winamp of iTunes (open url --> http://my_server:8000/my_mountpoint).
Filmpjes willen daarentegen niet werken onder windows (via quicktime onder OSX werkt het wel). Als ik het testvoorbeeld aanroep zoals de 'Administrator's Guide' beschrijft via: rstp://my_server/sample_300kbit.mov dan geeft realplayer de foutmelding dat audio/X-QDM en video/X-SV3V-ES niet ondersteund worden. Als ik dan dit url open via quicktime voor windows dan blijft deze connecten maar toont niets. Quicktime onder OSX doet het dus wel.
Ik heb deze zelfde quicktime file op mijn webserver gezet en als ik hem dan open werkt het WEL gewoon onder windows.There is no software update available from Real to support this content.
Content Type(s):
audio/X-QDM, video/X-SV3V-ES
Om een workaround te proberen heb ik een video playlist aangemaakt met daarin de 100kbit sample movie en deze opgeslagen als test.sdp. Als ik deze sequentially looped af probeer te spelen geeft de Darwin Streaming Server een foutmelding over de network connection, zie hier:
Het lijkt er op dat de darwin streaming server andere mimetypes mee stuurt oid? Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Het is natuurlijk heel leuk dat 't wel werkt via quicktime onder OSX maar ik wil uiteraard dat het bij alle kijkers gewoon werkt.PlaylistBroadcaster broadcast description File
----------------------------------------------
/var/lib/dss/media/playlists/test/test.config
Description File Settings
----------------------------
destination_ip_address 127.0.0.1
destination_sdp_file test.sdp
destination_base_port 5004
play_mode sequential_looped
recent_movies_list_size 0
playlist_file /var/lib/dss/media/playlists/test/test.playlist
logging enabled
log_file /var/lib/dss/media/playlists/test/test.log
sdp_file /var/lib/dss/media/playlists/test/test.sdp
max_upcoming_list_size 7
show_current enabled
show_upcoming enabled
broadcaster_name ""
broadcaster_password "XXXXX"
multicast_ttl 1
rtsp_port 554
client_buffer_delay default
pid_file /var/lib/dss/media/playlists/test/test.pid
broadcast_SDP_is_dynamic enabled
broadcast_start_time 0 (allow all)
broadcast_end_time 0 (unbounded)
============================
There is (1) movie in the Playlist.
Ref Movie = /var/lib/dss/media/sample_100kbit.mov
SDP file = /var/lib/dss/media/playlists/test/test.sdp
Problems found
--------------
- PlaylistBroadcaster found 0 problem movie files.
Warnings: 0
Errors: 0
PlaylistBroadcaster preflight finished.
Ref Movie = /var/lib/dss/media/sample_100kbit.mov
SDP file = /var/lib/dss/media/playlists/test/test.sdp
- PlaylistBroadcaster: Created SDP file.
(path: /var/lib/dss/media/playlists/test/test.sdp)
- PlaylistBroadcaster: Started in background.
- Network Connection: Server returned error.
Broadcast Warnings: 0
Broadcast Errors: 1
PlaylistBroadcaster broadcast finished.
Grtz!
Jeroen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 12:02 ]