Toon posts:

[Red Alert2 XP] Multiplayergame werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben niet enige zijn met dit topic want ik heb al bijna heel dit forum afgezocht, en internet erbij... maar ik kan op een of andere manier Red Alert 2 NIET aan de praat krijgen met multiplayer.

Ik heb een laptop en een desktop pc. Met mijn desktop wil ik RA2 kunnen spelen via netwerk met mijn laptop. In de playerlist zie ik op beide computer 2 namen staan, maar als ik type komen de berichten niet over. Als ik een nieuw spel start op mijn laptop, zie ik hem op mn desktop wel staan maar kan er niet in, het spel loopt dan vast.

Uit ervaring met RA1 weet ik dat je handmatig IPX in moet stellen:
Afbeeldingslocatie: http://flaptit.mine.nu/stuff/ipx.jpg

Ik heb het geprobeerd met een tweede laptop erbij, en dan werken de twee laptops wel, maar mijn pc niet :/. Ik heb pas geleden mijn pc en laptop opnieuw geinstalleerd, en voor de nieuwe installatie werkte het wel.

Ik heb de isntellingen van de tweede laptop exact overgenonen op mijn pc, maar geen resultaat.
Ik heb frametype op automatisch gezet, en dat moch ook niet baten.
Ik heb 3 netwerkkaarten in mijn pc, en ik heb ze alledrie geprobeerd maar ook geen verchil. In windows heb ik de overige twee wel uitgeschakeld.
De laatste patches zijn geinstalleerd etc.

Ik baal ervan dat ze het zonodig met IPC moesten doen :(
Maargoed, heeft iemand anders hier ervaing mee en weet hoe je dit op moet lossen?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:07
Als ik het goed herinner is het niet een Windows kwestie, maar in Red Alert 2 zelf.

Je moet een protocol kiezen en daarna, kon je 3 "dingen" aanklikken. Zijn deze het zelfde in beide spellen dan werkt het niet. Verandere een van de twee in een unieke (dus een ander) en dan zou het moeten werken.

Omschrijveng is erg wazig, maar het probleem zit in de optie menu's van Red Alert zelf en niet in windows

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 09-12-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:54:
Je moet een protocol kiezen en daarna, kon je 3 "dingen" aanklikken. Zijn deze het zelfde in beide spellen dan werkt het niet. Verandere deze in een unieke (dus een ander) en dan zou het moeten werken.

Omschrijveng is erg wazig, maar het probleem zit in de optie menu's van Red Alert zelf en niet in windows
Het komt er gewoon op neer dat we elkaar niet goed zien in het spel. Maar ik heb nog nooit iets aangepast in het spel zelf, met de twee laptops hoefde dit iig niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier werkt het nu:

- Nummer van intern netwerk is bij elke computer anders. Begint bij 00000001 en oplopend
- Frametype staat op 802.2 bij elke computer
- Netwerknummer staat op 30000000 en is bij elke computer hezelfde

Misschien is dit handig voor mensen die hetzelfde probleem hebben.
Ik heb niks veranderd in RA zelf.

Verwijderd

het is dan ook een instelling in Red Alert zelf. Dit heeft niets te maken met de instellingen van ipx.

download de 1.06 patch (laatste patch :P ). Vervolgens kun je onder options een ander netwerkadres kiezen (3 opties, ipv 2). Even mee testen, maar dan zou het moeten werken.

(tenzij je firewall ipx blokt natuurlijk 8)7 )

Verwijderd

Titelfix, Wij ondersteunen geen (MSN-)smilies in titels.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

Nibbz

Postmaster General

Ik meende dat je bij RA2 iets van mac adressen in kon stellen (iets wat Cardinal808 ook al zei). Daar moet je even mee prutsen. Kijken welke van die het wel doet (bij Network ergens in RA2)

13:37

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:00:
het is dan ook een instelling in Red Alert zelf. Dit heeft niets te maken met de instellingen van ipx.

download de 1.06 patch (laatste patch :P ). Vervolgens kun je onder options een ander netwerkadres kiezen (3 opties, ipv 2). Even mee testen, maar dan zou het moeten werken.

(tenzij je firewall ipx blokt natuurlijk 8)7 )
gewoon dit doen, ikzelf doe het spel al jaren op lan's nooit problemen gehad...

stukkie hierboven is basiskennis voor het spelen van ra2 in lan...... :D

ipx/spx intalleren
patch 1.6
en dan die mac adresen aanpassen klaar :)

PS: REDALERT 2 ROELEERT :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 17:29 ]

Pagina: 1