Ik heb dus in mijn java code een MouseDragged toegepast. Ik ben met een digitaal prikbord bezig en er moeten digitale memo's opkomen. Maar ik wil dat je die memo's over het hele prikbord kan slepen.
Nu moet dat dus met MouseDragged() maar dit werkt niet op mijn memo, terwijl dit wel een object is (zelfgemaakt opbject). maar als ik het met een button of textfield probeer doet ie het wel. nouja, voor de helft, als ik dan die button of textfield wil slepen krijg ik ineens 2 buttons of textfields die een beetje raar door het prikbord met de muis mee bewegen!
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen of...? Hieronder de code van de MouseDragged:
in de init()
memo1.addMouseMotionListener(new MouseMotionAdapter()
{
public void mouseDragged(MouseEvent e)
{
memo1MouseDragged(e);
}
});
public void memo1MouseDragged(MouseEvent e)
{
memo1.setLocation(e.getX(), e.getY());
}
Als ik em compile geeft ie geen error, maar als ik em dan run in een applet wil hij niet draggen. Terwijl als ik een button toevoeg en alle memo1 vervang door de button naam dan doet ie het wel (half dus, vaag gedrag lees boven).
Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!!
Nu moet dat dus met MouseDragged() maar dit werkt niet op mijn memo, terwijl dit wel een object is (zelfgemaakt opbject). maar als ik het met een button of textfield probeer doet ie het wel. nouja, voor de helft, als ik dan die button of textfield wil slepen krijg ik ineens 2 buttons of textfields die een beetje raar door het prikbord met de muis mee bewegen!
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen of...? Hieronder de code van de MouseDragged:
in de init()
memo1.addMouseMotionListener(new MouseMotionAdapter()
{
public void mouseDragged(MouseEvent e)
{
memo1MouseDragged(e);
}
});
public void memo1MouseDragged(MouseEvent e)
{
memo1.setLocation(e.getX(), e.getY());
}
Als ik em compile geeft ie geen error, maar als ik em dan run in een applet wil hij niet draggen. Terwijl als ik een button toevoeg en alle memo1 vervang door de button naam dan doet ie het wel (half dus, vaag gedrag lees boven).
Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!!