De core-temperatuursensor op de KT7 raakt de CPU een eindje van de core vandaan. Ik kreeg temperatuurwaarden die vele andere KT7 (ook A7V) gebruikers ook kregen, dus in principe was er niks aan de hand. Toch heb ik nu net de pootjes van de sensor zo gebogen dat het knopje van de sensor precies recht onder de core zit als de CPU in de socket is gezet. Momenteel wordt de CPU op 1GHz idle zo'n 35 graden met de kast open, maar bij een stress-test wordt ie ongeveer 63 graden en misschien nog iets hoger als ie langer aan staat. Het is natuurlijk logisch dat de temperatuur nu hoger gemeten wordt omdat de sensor bij de core zit, maar er is ongeveer 20C graden verschil met de oude situatie waar de temperatuur stressed niet boven de 44C uit kwam. Zijn er meer die de sensor hebben 'verplaatst' richting de core? Ik zou graag willlen weten wat voor temperaturen jullie dan zoal registreren. Eigenlijk alleen maar om zeker te weten dat de temperatuurstijging normaal is, en niet teveel is omdat de koeler er niet goed op zit ofzo
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein