CSS drop down menu over een iframe

Pagina: 1
Acties:

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 10:14
Ik heb het volgende probleem:
Ik ben bezig met een cms, en gebruik hier ook een html editor. Ik heb de pagina verdeelt in 3 divs: menu, content en footer.
Nu heb ik een css menu en als ik dan kies voor bijv Home, dan komt er een drop down met de keuzes Home1, Home2 en Home3. Zodra ik die html editor laad in content (die dus gebruik maakt van een iframe), dan kan ik wel de submenu's kiezen die nog niet boven de editor zitten (bijv Home1 en Home2), maar zodra ik dan naar Home3 wil gaan (die zich dus boven het iframe bevindt), dan kan ik em niet kiezen. Deze verdwijnt steeds.

Ik heb redelijk wat lopen zoeken en verschillende menuutjes en editor's geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden...

P.S. Het probeem zit em niet in de z-index, want ik kan em wel zien, maar niet kiezen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Staat er wel een timer van bijvoorbeeld 20ms op de onmouseout van het menu zodat het menu niet direct dichtklapt als je ergens anders over hovered :?

• Bartistuta
Het menu is in css gemaakt...dus hoef volgens mij geen gebruik te maken van timers :?
Het menu werkt namelijk wel gewoon boven normale pagina's (met tekst), maar niet boven een iframe

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dan word de :hover waarschijnlijk gecancelled op het moment dat je boven het iframe staat, en dus is je css menu waardeloos in deze situatie.

• Bartistuta
Volgens jou is het dus niet mogelijk? Misschien is de handigste oplossing dan gewoon om de htmleditor een stuk naar beneden te plaatsen ofzo?

P.S. Vergeten te melden, misschien wel belangrijk. In IE doet ie het WEL goed, maar in Firefox niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Bartistuta op 09-12-2004 11:38 ]

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 23:07
Er staat me iets van bij dat je menu dan achter het iframe terecht komt. Althans ik had zoiets met zo'n menu genereer progje. Had toendertijd geen oplossing gevonden.
Maar wees stiekem en klein beetje eerlijk. Zo'n mooi menu met css ga je toch niet gebruiken i.c.m. een iframe ?:(

Maakt soms wel eens een foto ...

• Bartistuta
Mr.B schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:38:
Er staat me iets van bij dat je menu dan achter het iframe terecht komt. Althans ik had zoiets met zo'n menu genereer progje. Had toendertijd geen oplossing gevonden.
Maar wees stiekem en klein beetje eerlijk. Zo'n mooi menu met css ga je toch niet gebruiken i.c.m. een iframe ?:(
Ik zou liever ook geen iframe gebruiken, maar die html editors gebruiken nou eenmaal een iframe...Het probleem dat het menu achter een iframe komt is volgens mij gewoon op te lossen door de z-index van het menu op 10 ofzo te zetten ;)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bartistuta schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:23:
P.S. Het probeem zit em niet in de z-index, want ik kan em wel zien, maar niet kiezen.
:?
Bartistuta schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:40:
[...] Het probleem dat het menu achter een iframe komt is volgens mij gewoon op te lossen door de z-index van het menu op 10 ofzo te zetten ;)

• Bartistuta
Bij mij is het probleem dus niet dat ik het drop down menu niet kan zien (komt dus wel voor het iframe), maar ik kan de submenus die boven het iframe staan, niet kiezen. Want zodra ik er naar toe ga (met me muis), dan gaat het menu weg en zit ik in de editor.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 09:52

thomaske

» » » » » »

Misschien dat dit de oplossing is:

Suckerfish menu icm IE-behaviour probleem

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Pagina: 1