Toon posts:

USB Printen vanuit AS/400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Brand maar los:

AS/400 systeem. Diverse printers aangesloten, op parallel voor zover nog mogelijk. Nu is er 1 Canon Laserjet 1760 aangesloten op een PC met een USB --> parallel connector. Dit werkt op zich goed, maar nu is het probleem dat na een pagina of 5 de printer allemaal garbage gaat printen. De eerste paar pagina's gaan prima (picklijsten).
Kan dit te maken hebben met het niet goed verwerken van het geheugen, vanwege het gebruik van de USB poort? Soort memory-corruptie ofzo?
Vanwege nieuwe PC's (zonder parallelle poort maar wel 6x USB) zal dit toch op de één of andere manier moeten gaan werken...op parallel waren er geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 11:03 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik ben bang dat het probleem op de tussenliggende PC zit. Wat zijn daarvan de specs? Afhankelijk daarvan zou dit probleem wel eens in WOS thuis kunnen horen.

Waarom zit de printer* eigenlijk niet rechtstreeks, al dan niet via het netwerk, op de AS/400? Ik heb een bloedhekel aan printersessies op een PC alleen maar om vanaf een AS/400 te kunnen printen.

*Kan inderdaad niet met een USB-printer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 17:54

SambalBij

We're all MAD here

Heeft die printer dat probleem niet als je er document vanuit een pc applicatie op afdrukt? (Word ofzo)
Het lijkt me dat het probleem inderdaad ergens op die pc moet zitten. De AS/400 stuurt die printersessie aan, en die sessie drukt vervolgens af als een normale windows applicatie naar een normale windows printer.

Misschien kun je die printer beter aan een netwerk printserver hangen? Die zijn er tegenwoordig dacht ik ook wel met een USB aansluiting. Je maakt dan op de AS/400 een device aan die rechtstreeks naar die printer print, helemaal buiten die pc om.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
De PC is een HP Evo d5000, zo'n slimline PC met een P-IV cpu met 256MB. Kleine desktopjes, erg mooi. OS is Windows XP Professional SP1 NL. Die worden dus geleverd zonder serieel en parallel. Die is wel ingebouwd (1 PCI slot), en word gebruikt zonder problemen. (LPT poort is te kiezen en dit werkt prima). Echter, de HP USB naar parallel dongle is niet in te stellen als LPT poort. Dit blijft een virtuele printerpoort, maar is niet toe te wijzen als LPT 1, 2 of 3.