Toon posts:

Speedtouch 510i met linksys befsr41

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb een probleem.

Ik heb een ADSL verbinding naar buiten toe, op die verbinding hangt de speedtouch 510i ADSL modem/router met provider XS4all.

Als ik alleen het modem aansluit op mijn internet verbinding, is mijn verbinding gewoon goed.

Ik wil hier echter een linksys befsr41 achter hangen voor te gebruiken als DCHP server en voor de beveiliging van mijn netwerk omdat dat in de speddtouch niet echt zo uitgebreid is.

Zet ik echter de linksys achter de speedtouch en de linksys op de switch dan doet die helemaal niks, geen internet en ik kan dan niet meer de speedtouch zien.
Ik kan dan het speedtouch modem ook niet pingen.

dhcp staat op de speedtouch uit en stel dhcp op de linksys in.

kan iemand me helpen hoe ik de linksys in samenwerking met de speedtouch moet configureren omdat ze nu niet samen werken.

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Zet de DHCP van de Speedtouch weer eens aan? Als het goed werkt het dan, want ik heb bij kennissen een keer precies dezelfde setup aan de gang gekregen (ook na wat tegenstribbelen van de Speedtouch).

Verwijderd

Topicstarter
oke. zal het eens gaan proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik de dhcp server opnieuw geactiveerd op de speedtouch 510i maar mijn volgende vraag is dan hoe moet ik de verbinding op mijn linksys instellen:

moet ik de linksys dan in de zelfde range plaatsten (speedtouch 10.0.0.138)
en hoe moet ik de verbinding instellen bij de internet setup op obtain ip adres automaticcly?

bedank

Verwijderd

Ja, dat kan. En dit is al het zoveelste topic over dit onderwerp, ga eerst maar eens aan de slag door te [search=router achter router].

Dit topic is gesloten.