Ik zit met een probleem.
Ik ben een mysql connectie klasse aan het maken met PHP 5 en MySQLi
Nu zit ik met een vervelend probleem.
DIt voorbeeld is bijna rechtstreeks overgenomen van php.net.
Maar het werkt niet, ik krijg de volgende error:
Het probleem zit hem in bind_param.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, heel internet afgezocht, php handleiding, php nieuwsgroepen, php chatkanalen enz.
Ik heb het geprobeerd met PHP 5.0.2 en nu met PHP 5.0.3 RC1
Is dit mischien een bug?
Ik ben opzoek naar iemand die dit weleens werkend heeft gehad en hier ervaring mee heeft.
Wie kan mij helpen?
Als jullie meer informatie willen dan hoor ik het wel
(Ik heb geen online voorbeeld want php 5 draait alleen intern)
Ik ben een mysql connectie klasse aan het maken met PHP 5 en MySQLi
Nu zit ik met een vervelend probleem.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <?php $mysqli = new mysqli("localhost", "***", "***", "***"); /* check connection */ if (mysqli_connect_errno()) { printf("Connect failed: %s\n", mysqli_connect_error()); exit(); } $user_id = 1; /* create a prepared statement */ if ($stmt = $mysqli->prepare("SELECT username FROM pm_users WHERE user_id = ?")) { /* bind parameters for markers */ $stmt->bind_param('i', $user_id); printf("1 Error: %d: %s <br />SQL: %s<br />\n",$stmt->errno, $stmt->error, $stmt->sqlstate); /* execute query */ $stmt->execute(); printf("2 Error: %d: %s <br />SQL: %s<br />\n",$stmt->errno, $stmt->error, $stmt->sqlstate); /* bind result variables */ //$stmt->bind_result($district); /* fetch value */ $stmt->fetch(); //printf("%s is in district %s\n", $user_id, $district); /* close statement */ $stmt->close(); printf("3 Error: %d: %s <br />SQL: %s<br />\n",$stmt->errno, $stmt->error, $stmt->sqlstate); } else { print("4 ERROR!"); printf("Error: %d: %s <br />SQL: %s<br />\n",$stmt->errno, $stmt->error, $stmt->sqlstate); } /* close connection */ $mysqli->close(); printf("5 Error: %d: %s <br />SQL: %s<br />\n",$stmt->errno, $stmt->error, $stmt->sqlstate); ?> |
DIt voorbeeld is bijna rechtstreeks overgenomen van php.net.
Maar het werkt niet, ik krijg de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Warning: mysqli_stmt::bind_param() [function.bind-param]: Number of variables doesn't match number of parameters in prepared statement in /home/projects/pacman/_public_html/test.php on line 16 1 Error: 0: SQL: 2 Error: 2031: No data supplied for parameters in prepared statement SQL: HY000 3 Error: 0: SQL: 5 Error: 0: SQL: |
Het probleem zit hem in bind_param.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, heel internet afgezocht, php handleiding, php nieuwsgroepen, php chatkanalen enz.
Ik heb het geprobeerd met PHP 5.0.2 en nu met PHP 5.0.3 RC1
Is dit mischien een bug?
Ik ben opzoek naar iemand die dit weleens werkend heeft gehad en hier ervaring mee heeft.
Wie kan mij helpen?
Als jullie meer informatie willen dan hoor ik het wel
(Ik heb geen online voorbeeld want php 5 draait alleen intern)
[ Voor 10% gewijzigd door TrafeX op 09-12-2004 10:39 ]