Toon posts:

Linksys WRT54G en Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal topics gelezen over dit onderwerp en ook de oplossing die daarin genoemd staan geprobeerd, maar het probleem is bij mij niet opgelost.

Hoe ziet mijn setup eruit:
Speedtouch 510 -->Linksys WRT54G -->2 desktops en 1 laptop via WiFi

Wat is het probleem:
Ik heb mijn SpeedTouch op IPSpoofing gezet met behulp van firmware 4.27 en de daarbij behorende config tool. Als ik een pc direkt aan de speedtouch hang, kan ik op internet en krijg ik een lease die pas na eental uren verloopt.

Hang ik nu de pc aan de router en de speedtouch via WAN ook, dan gaat het mis. Als ik de config CD van linksys draai, zegt ie dat mijn router geen verbinding met het internet kan maken.

Ergens in dit forum las ik, dat dit komt omdat de router een default gateway ziet die buiten de IP range van mijn internet IP valt. Dat klopt ook, want mijn Internet IP 80.100 etc. en de default gateway is 195.196 etc. Nu heb ik de default gateway ingesteld op een aders wat binnen mijn Ip range valt en dan kan ik wel internet op met mijn dekstop die aan de router hangt.

Wat mij wel opvalt is, dat de lease die ik dan met de desktop krijg direkt vervalt op het moment dat hij wordt verkregen. Dat vind ik vreemd. Overigens kan ik wel gewoon internetten.

Met mijn laptop werkt dit echter niet. Ik heb wel verbinding, maar internetten ho maar. Bovendien kan ik mijn dekstop niet benaderen met de laptop.

Moet ik heel de zooi maar terugsturen en terug op mijn wired US Robotics, of is er iemand ie een oplossing heeft??

Verwijderd

Is het niet zo dat er problemen waren met de combo WRT54G en de Speedtouch510? In mijn beleving zou dat over moeten zijn met een nieuwe firmware op de WRT.

Verwijderd

Topicstarter
Die problemen waren er inderdaad. Heb nu firmware 3.0 nog wat, nieuwste versie.

Heb het nu zover, dat alles goed werkt. Ik kan alleen met mijn laptop niet goed werken. Er wordt een lease verkregen van 1 dag, maar toch valt die verbinding steeds weg, althans, de toestemming om het netwerk op te gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 11:00 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:47
Liggen je problemen niet aan het spoofen?
En zo ja waarom dan niet gewoon die speedtouch aan internet met een aantal portforwards of als een extern ip echt moet een pppoa tunnel?

Verwijderd

Topicstarter
Spoofing heb ik nu uitgezet. 510 staat nu weer op standaard NAT en DHCP. Router ook, dus nu heb ik twee keer NAT, maar dat is voor later zorg.

Anyway, met die opstelling werkt de Linksys en ik kan ook mijn andere pc's in het netwerk zien en benaderen. So far so good.

Probleem met laptop blijft. Ik krijg een lease van een dag, kan op internet, kan de werkgroep zien, maar na een minuut geen verbinding meer. Als ik vervolgens herstellen doe, dan wordt de verbinding hersteld, maar valt ie weer uit na een korte tijd. Het netwerksignaal is ok, zo geeft de laptop aan. Alleen op de 1 of andere manier krijg ik geen permanente verbinding. WEP e.d. staat goed.

Zou de notebook adapter rot zijn?

Ik gebruik trouwens een HP Omnibook 6100.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved.

Firmware Linksys voorzien upgrade.
Firmware 510 voorzien van upgrade en opnieuw ingesteld met de config. tool.
Drivers van Wireless Notebook Adapter voorzien van upgrade.

Kanaal verzet van 11 naar 6.

Nu werk het wel. Ik kan met de laptop internetten en de verbinding valt ook niet meer uit.

Nu moet ik nog de 510 als doorgeefluik instellen. Ik heb nu twee keer NAT en twee DHCP servers. Al werkt alles nu goed (router deelt de IP adressen uit), ik wil toch van die twee keer NAT af. Maar dat zal we lukken.
Pagina: 1