Hallo, ik wou graag dus de Asus MB A8N-SLI 939 mobo kopen maar ik vraag me af welke cpu ik erop kan doen voor rond de 400 euro, en of die wel krachtig genoeg is voor 2x 6600GT PCI-E SLI te ondersteunen.
Alvast bedankt.
zoals je al zelf zegt, passen er alleen cpu's met 939 voetjes erin, dus je kan dr een 3500+, 3800+ en weet ik veel dr in stoppen, zelfs een athon 64 FX-55, voor prijzen kan je kijken in de pricewatch
update: als je 2 gfx kaarten gaat gebruiken koop een hele goede 400/450 watt voeding, dat zul je nodig hebben met zulke stroomvreters
update2: blaat...thekip was me al voor
[
Voor 35% gewijzigd door
Darth Punk op 09-12-2004 09:59
]
Euh, een Pentium 2 zal, als hij de slots had, al krachtig genoeg zijn om die kaarten te ondersteunen. De vraag is: haal je het volle eruit? Gelukkig leven we in DX9 tijden, CPU heeft niet veel meer te vertellen. Als je constant 3D Mark draait maakt het geen ene donder uit of je een P2 hebt, of een snelle Athlon FX-55. Alle berekeningen worden door de grafische kaart gedaan.
En dan kijk je naar de games, die doen wel wat met de CPU. En dan zie je al snel: een 3000+ is al genoeg, een 3500+ is beter, en een FX55 is het best.
Kijk ook even naar het bord
volgensmij heeft asus 2x 16pci-e die in sli op 8 lopen en de gigabyte echt 2x 16pci-e.........
zou dus zonde zijn van je 2x 6600gt
ik wil het zelfde doen maar het word geen asus denk ik.
voor zover ik het goed heb gelezen.processor een 3500 nemen , is een goede prijs/prestatie verhouding, de rest is nogal duur....
Sja. Kwestie van reviews doorbladeren, benchmarks van de So939 CPU's vergelijken, price/performance afwegen. Of koop gewoon de duurste So939 CPU die je voor €400 kunt krijgen
Een beetje Tweaker kan wel prima zelf een CPU uitzoeken. Zie ook de PMG FAQ