Network sniffer

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Windows 2003 domein (DC + mail)
W2K clients
Outlook 2003

Al enige tijd ben ik bezig te onderzoeken wat de oorzaak kan zijn voor het volgende probleem:
- Outlook clients krijgen regelmatig de melding dat de verbinding met de server is verbroken.
- Als bijv. een RDC connectie openstaat wordt deze regelmatig spontaan verbroken.
Na veel speurwerk kan ik nu concluderen dat de problemen niet in de server zitten. Ik wil wel graag m.b.v. een gebruiksvirndelijke sniffer het gehele netwerk doorgronden. Heeft iemand een goede suggestie voor een sniffer. Weet iemand wat het huren van een hardwarematige sniffer daarnaast kost?

We gebruiken unmanaged switches van Dell, 100 mbps, die middels een 1Gb uplink zijn verbonden met een Gigabit switch backbone. Op die Gigabit switch zitten ook de servers direct aangesloten, echter deze hebben niet allemaal een 1 Gb NIC.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
nielsvd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:51:
Windows 2003 domein (DC + mail)
W2K clients
Outlook 2003

Al enige tijd ben ik bezig te onderzoeken wat de oorzaak kan zijn voor het volgende probleem:
- Outlook clients krijgen regelmatig de melding dat de verbinding met de server is verbroken.
- Als bijv. een RDC connectie openstaat wordt deze regelmatig spontaan verbroken.
Na veel speurwerk kan ik nu concluderen dat de problemen niet in de server zitten. Ik wil wel graag m.b.v. een gebruiksvirndelijke sniffer het gehele netwerk doorgronden. Heeft iemand een goede suggestie voor een sniffer. Weet iemand wat het huren van een hardwarematige sniffer daarnaast kost?

We gebruiken unmanaged switches van Dell, 100 mbps, die middels een 1Gb uplink zijn verbonden met een Gigabit switch backbone. Op die Gigabit switch zitten ook de servers direct aangesloten, echter deze hebben niet allemaal een 1 Gb NIC.
www.google.nl zoek op "network sniffer"

de eerste hit is direct bingo, ethereal namelijk
Ethereal is used by network professionals around the world for troubleshooting, analysis, software and protocol development, and education. It has all of the standard features you would expect in a protocol analyzer, and several features not seen in any other product. Its open source license allows talented experts in the networking community to add enhancements. It runs on all popular computing platforms, including Unix, Linux, and Windows.

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 09-12-2004 10:13 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Ethereal is de populairste en is voor de meeste mensen de standaard.

Verwijderd

Zie Grolsch. Even zoeken had je een topic gescheeld.

Dit topic is gesloten.