Toon posts:

Label print software

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goededag medetweakers,

Ik heb een aantal labels van Neato met grote middenring :
http://www.cdrwinkel.nl/p...detail.asp?l=ned&pdid=906
die om presies te zijn.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar de juiste software om hier mijn gedownloade labels mee uit te printen, alleen naar tal van programma's gebruikt te hebben is het mij nog niet 1x gelukt om presies het label op de juiste plaats te printen.

Iemand die hier ervaring mee heeft, welke gebruiken jullie ?Ligt dit ook aan de calabratie van de printer, moet ik in het programma zelf de maten aanpassen met milimeters ?

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Ik gebruik al een aantal jaren geen labels meer maar toen ik het nog gebruikte printe ik eerst op normaal papier om daarna de x- en y-offset handmatig te coorigeren. Net zo lang dat het op de juiste plaats werd geprint.

In andere programma's kun je aangeven welke type labels je hebt waarna deze instellingen automagisch gekozen worden.

Tot slot zou ik je willen aanraden om een topic te kicken met iets meer dan alleen maar niemand.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd? Lukt het je niet om met Word of een andere tekstverwerker een of andere macro te bakken welke deze zut op de goede plaats parkeert ? Kan je met Nero geen cd's printen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal programma's uitgetest, waarvan ik zo uit mijn hoofd de naam niet van weet.
Nero kon ik ze alleen mee designen (mijn versie iig).

Maar ik kon bij b.v. CoverXp Neato selecteren alleen zit ie meestal 1 centermeter ongeveer teveel naar links of rechts.

Van het weekend ga ik ook nog even verder kijken, heb nog geen tijd gehad.
Dus ik dacht, ik informeer even of er hier gebruikerservaringen zijn, want daar kan ik veel mee normaal.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Je kunt met Nero ook bij het calibreren van je printer de posities calibreren. Dus een centimeter naar links of naar rechts zetten.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59

GeeBee

Oddball

Ik gebruik Publisher. Lekker eenvoudig om de positie aan te passen met hulplijnen.
Als je het vierkantje een keer goed hebt staan, kun je je JPG's er zo inslepen en klaar.

Maar: het is rot-werk want het moet bij wijze van spreken op de tiende nauwkeurig. Ik doe het dus ook iet meer. Hoesjes wel, maar voor de rest koop ik wel stiften en oefen ik op mn handschrift :)

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Topicstarter
haha lol,

Ik vind het dus inderdaad ook rotwerk, maar het schijnt het dus ook gewoon zo te zijn en niet aan mij te liggen.

Ik ga er dan wel op oefenen aangezien ik nog 100 van die dingen heb liggen.
Er zijn toch ook speciale printers voor ? (ik ga ff zoeken)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Wellicht dat je Avery Designpro nog niet geprobeert hebt? Dacht dat ik dat vroeger voor dit soort klusjes gebruikte. Kreeg iig iets van Avery label print software bij mijn brander.

I’m not like the OTTERS

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 11:05
Met acoustica kan je de de afwijking instellen.
http://www.acoustica.com/cd-label-maker/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
Toch deze nog maar even omhoog schoppen,

Ik print inmiddels met Nero software wat allemaal wel aardig gaat.

Ik heb alleen veel problemen gelezen over labels plakken en dergelijke dat ik er over na zit te denken om een printer voor dvds te kopen, alleen als ik kijk op www.informatique.nl , www.alternate.nl www.google.nl (behalve kelko) kan ik vrij weinig vinden.

Ik zoek dus een printer voor dvds, geen papier, alleen dvds .. en ik vraag me dus af wat de opties zijn aagezien er vast mensen zijn die zon apperaat hebben :D.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vast wel, maar dat kan je beter vragen bij de buren van Harde Waren ipv hier; of je moet op zoek zijn naar een puur softwarematige printer ;)

offtopic:
Overigens is labelprinten niet per se handig voor de levensduus van een CD en zeker voor een DVD, maar ook daar zal bij harde waren meer over zijn te zeggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1