Moederbord tray (met volledige achterkant)

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ben bezig met het ontwerpen van een eigen case (heel ambitieus, zeker voor een beginnende casemodder als ik), en daarvoor zoek ik een moederbord tray, met een complete achterkant.
Een voorbeeld hiervan is de moederbord tray van de Lian-Li PC60.

Punt is alleen dat deze, natuurlijk, niet los verkocht worden.

Ik heb al gemaild met Lian-Li en die meldde dat ze niet los worden verscheept naar distributeurs.
Er is ook al een mailtje naar Tweakstore gegaan, maar nog geen antwoord van ontvangen.
Ik heb ook al een berichtje geplaatst in V&A, maar ook daar nog geen respons op gehad. ;(

Het zelf maken van een moederbord tray zie ik niet zitten, vooral omdat ik best wel een perfectionist ben. ;)

Iemand nog ideeën waar ik ze zou kunnen vinden? Of andere merken die moederbord trays met complete achterkanten hebben?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zaterdag is er een PC-dumpdag. Kijk je daar tussen het afval of er iets ligt voor weinig geld.

Edit:
PC-Dumpdag is in maar 1 plaats in Nederland en wel de RAI in Amsterdam. Op die beurs liggen vaak ook oude kasten, wellicht eentje met zo'n plaat.

Mijn Aopen HX-08 bigtowers hebben ook zo'n moederbord-uittrekbare-montageplaat. Zie http://www.aopen.nl/Produ.../Products/08%20series.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door ajhaverkamp op 09-12-2004 10:02 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Je zou ook eens kunnen gaan kijken bij een lokale kleine computerzaak (die pc's zelf bouwen en samen stellen). Daar hebben ze ook wel eens wat oude kastjes over, wellicht ook met een uitneembare moederbordtray.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ajhaverkamp schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:44:
Zaterdag is er een PC-dumpdag. Kijk je daar tussen het afval of er iets ligt voor weinig geld.
Misschien is het ook wel handig om dan te weten, wáár die PC Dumpdag word gehouden. Misschien is het voor de TS wel te ver reizen... ;)

EDIT:
En in principe hoef je geen tray te hebben van een kast...
Bij een moederbord, zit vaak een bijpassende tray, dus als je die hebt, kan je die ook gewoon gebruiken... :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2004 10:00 ]

• 1st_Ro
Die PC Dumpdag ga ik niet redden. Ten eerste omdat ik in de buurt van Rotterdam woon (maar wel in bezit van een auto ;) ), en ten tweede omdat ik al andere plannen heb.

Aopen HX-08, check!

Overigens wel lekker vertaald dat plaatje van die HX-08 ;) Ik citeer: "2. Push M/B tray backward for take out it" :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GJ-tje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:59:
[...]
Misschien is het ook wel handig om dan te weten, wáár die PC Dumpdag word gehouden. Misschien is het voor de TS wel te ver reizen... ;)

EDIT:
En in principe hoef je geen tray te hebben van een kast...
Bij een moederbord, zit vaak een bijpassende tray, dus als je die hebt, kan je die ook gewoon gebruiken... :)
een tray zit toch gewoon bij de kast hoor en niet bij een moederbord, dus je zult toch en kastje moeten zoeken.
Maar goed, als je een beetje handig bent kun je iedere ATX kast gebruike, gewoon een kwestie van de tray eruitzagen.

• Th3Eagle
  • Laatst online: 30-01 17:11
Is het zelf maken van een tray geen oplossing? Gewoon de maten hanteren van een van je andere kasten die je thuis hebt. Moet toch wel lukken? Kan je zeggen dat je heel de kast zlf hebt gemaakt :D

• 1st_Ro
The Eagle, ik zou wel willen, maar ik vrees dat dat echt lastig wordt.

Voornamelijk vanwege de specifieke ATX standaard en mijn 'onkunde' met metaal en het bewerken ervan.

Het voordeel voor mij, hoe lullig het ook klinkt, is dat ik gewoon fulltime werk en er dus geld in kan steken. En nee, ik zoek nix premodded, voor het geval iemand dat dacht! ;)

Ik zag net trouwens bij V&A dat er een HX-08 aangeboden werd, dus ik ga hem/haar even mailen.

Thanx voor de antwoorden tot dusver!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.tweakers.net/aanbod/156826
deze gevallen hebben ook een uitschuifbare tray, welllicht interressant

• 1st_Ro
Terw_Dan, hmmm, beslaan die ook de volledige achterkant?

*gaat Inwin site even checken*

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1st_Ro schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:31:
Terw_Dan, hmmm, beslaan die ook de volledige achterkant?

*gaat Inwin site even checken*
Volgens mij wel, maar het zou kunnen dat er ook verschillende modellen zijn.

Maar is gewoon een standaar sweexkast oid niet iets, of moet het per se een tray ding zijn?
Heb hier anders nog een mooi stuk oud ijzer staan :+

• 1st_Ro
Op de Inwin site niet kunnen ontdekken of er een mobotray inzit... :/

Enne, een kast om te verzagen heb ik eventueel nog wel liggen ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je kunt toch ook bij een kringloopwinkel of zoiets een ouwe ATX kast kopen, zonder mobotray, maar uit één stuk?

Dan maak je met een haakse slijper een tray, precies op de maat die jij wilt hebben.

(edit, aaah ... zo'n kast heb je dus nog ... * dreamscape moet beter lezen)

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 09-12-2004 11:58 ]

Punctuality is the politeness of kings

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terw_Dan schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:12:
een tray zit toch gewoon bij de kast hoor en niet bij een moederbord, dus je zult toch en kastje moeten zoeken.
Maar goed, als je een beetje handig bent kun je iedere ATX kast gebruike, gewoon een kwestie van de tray eruitzagen.
Ik kreeg een speciale tray bij mijn moederbord, omdat de standaard ATX anders was, dan de backpanel van mijn mobo (Abit NF7-S rev. 2)

Verwijderd

GJ-tje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:57:
[...]
Ik kreeg een speciale tray bij mijn moederbord, omdat de standaard ATX anders was, dan de backpanel van mijn mobo (Abit NF7-S rev. 2)
TS bedoelt de hele bevestigingsplaat (waar je mobo op geschroeft zit), niet alleen dat rechthoekje om de connectors. Bij sommige kasten is de complete bevestigingsplaat uitneembaar zodat je eenvoudig de boel kan installeren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GJ-tje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:57:
[...]
Dat is de io backplate, niet de mobo tray.

• 1st_Ro
Inderdaad, een mobo tray is zoiets als onderstaand (van een Lian-Li PC-60):

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/llpc60/mbtray260.jpg

de backplate is het stukje metaal met de uitsnijdingen voor de connectors van een bepaald moederbord.

Buiten deze uitleg heb ik ook het goede nieuws dat ik iemand heb gevonden die een moederbord tray van een AOpen HX-08 voor me heeft. Ik ga er woensdag langs, dus ik zal zien of die geschikt is.

Heb ook nog even getwijfeld of ik hem zelf zou kunnen maken, maar dat komt uiteindelijk misschien nog wel. Dan heb ik in ieder geval een goed voorbeeld, dus dat scheelt :)
Pagina: 1