Wat is dat voor wouse sjit!
Als je maar twee computers hebt dan heb je die router niet nodig. Gewoon een hubje aansluiten, de systemen erop aansluiten en ip-gegevens invoeren. Wil je twee systemen een vast IP nummer geven en misschien andere machines niet dan sluit je je router ook aan op het hubje en dan kun je dus maximaal 3 machines een vast IP Nummer geven, de router wordt dan de vierde met eventueel een aantal werkstations (via NAT) daarachter.bramtl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:37:
Ik heb via mijn provider 4 vaste ip's (daar zijn broadcast, router en netwerkadres al vanaf). Ik wil nu 2 computers een vast IP geven. Hoe los ik dit op? moet ik nu wel DHCP op de router inschakelen en 2 een vast ip geven op de computer zelf? Werkt dat of moet het anders?
een router gebruik je om tussen netwerken de routerenbramtl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:37:
Beste lezers,
Ik heb via mijn provider 4 vaste ip's (daar zijn broadcast, router en netwerkadres al vanaf). Ik wil nu 2 computers een vast IP geven. Hoe los ik dit op? moet ik nu wel DHCP op de router inschakelen en 2 een vast ip geven op de computer zelf? Werkt dat of moet het anders?
als jij je 2 pc's allebei een vast public ip wil geven heb je dus die hele router niet nodig, want dan valt er niks te routeren, omdat je dan op 1 netwerk zit (het grote boze internet)
Wil jij een seperaat netwerkje voor je pc's vanwege security redenen, dan geef je je router 1 public ip van je provider, en stel je DHCP in op de LAN kant, zodat je clients "privat ip's" krijgen.
Maar als ik je TS zo lees, lijkt het mij niet verstandig om daar aan te beginnen, maar iemand te vragen die er verstand van heeft
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 09-12-2004 11:59 ]
HahaGrolsch schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:59:
[...]
een router gebruik je om tussen netwerken de routeren
als jij je 2 pc's allebei een vast public ip wil geven heb je dus die hele router niet nodig, want dan valt er niks te routeren, omdat je dan op 1 netwerk zit (het grote boze internet)
Wil jij een seperaat netwerkje voor je pc's vanwege security redenen, dan geef je je router 1 public ip van je provider, en stel je DHCP in op de LAN kant, zodat je clients "privat ip's" krijgen.
Maar als ik je TS zo lees, lijkt het mij niet verstandig om daar aan te beginnen, maar iemand te vragen die er verstand van heeftNOFI
het probleem is als ik de dhcp aan zet krijgt iedereen een privat ip! Ik wil juist het overgrote deel op de DHCP laten draaien en 2 computers een vast ip geven!
Wat is dat voor wouse sjit!
Ook het uitdelen van die vaste ip's kun je in dhcp-server regelen. tenminste als die router uitstijgt boven 25 euro segement. Moet je wellicht ook de routing in je router regelen.
echter:
Wil je die publieke ip's niet in een DMZ plaatsen, dus buiten je gewone netwerk aan de pubic kant van je netwerk? Dan gewoon static toekennen lijkt me.
internet
+--------------vast ip1
+--------------vast ip2
router (vast ip3)
+---- pc's met 192.* adres
echter:
Wil je die publieke ip's niet in een DMZ plaatsen, dus buiten je gewone netwerk aan de pubic kant van je netwerk? Dan gewoon static toekennen lijkt me.
internet
+--------------vast ip1
+--------------vast ip2
router (vast ip3)
+---- pc's met 192.* adres
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Waarom wil je die 2 pc's een vast ip gevenbramtl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:07:
[...]
Haha![]()
het probleem is als ik de dhcp aan zet krijgt iedereen een privat ip! Ik wil juist het overgrote deel op de DHCP laten draaien en 2 computers een vast ip geven!
als je dat wil zul je ze iig niet achter de router moeten zetten, maar dan moet je een DMZ moeten maken.
Dit is mogelijk met de profesionele routers van tegenwoordig
Pagina: 1