[Outpost Firewall] Zeer trage boot bij installatie VMware

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben al lange tijd een tevreden gebruiker van een geregistreerde versie van Outpost Personal Firewall Pro. Ik gebruik de laatste versie. Afgelopen week heb ik mijn PC (winxp pro sp2) opnieuw moeten installeren.

Na de installatie van VMware wil de PC niet echt meer starten. Het booten duurt nog ruim 2 tot 4 minuten nadat de desktop al is weergegeven. Zodra ik Vmware deinstalleer is het probleem weer verholpen.

Ik heb het forum van outpost firewall al doorzocht maar vind alleen maar meldingen dat er bekende problemen zijn met vmware en dat daar tot nu toe (al lange tijd) niets aan gedaan is. Ook lees ik meldingen dat het bij sommige mensen op onverklaarbare wijze wel gewoon werkt. Op zich verbaast mij dat niet. In mijn vorige installatie draaiden Outpost en VMware ook gewoon netjes naast elkaar.

Het uitschakelen van de firewall tijdens de installatie van vmware helpt niets.

Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Misschien heeft je Firewall problemen met de virtuele netwerkkaarten en netwerkverbindingen die VMware aanmaakt.
Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

• Bor

Bor

Topicstarter
In die richting zocht ik inderdaad al. Standaard staan de netwerkkaarten op dhcp (met de dhcp service van vmware). Ook dit heb ik al aangepast. Het vreemde is ook dat het wel gewoon werkt maar dat het booten echt gigantisch traag is. Het outpost icoon komt dan vaak ook niet rechts in de taskbar.

• Bor

Bor

Topicstarter
Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Heeft iemand een idee?