Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

senseo pompje gebruiken voor waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zelf een watercooling in elkaar aan het steken.
mijn vraag is nu of ik een pompje uit een senseo kan gebruiken bij dit.
als dit lukt is het enigste waar ik geld aan moet uitgeven de slangen en het cpu en vga blokje...
alvast bedankt.

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32

Minkie

Groazers Unite.

Ik denk niet dat een senseo pompje zoveel water per minuut kan rondpompen, en of der wel genoeg druk achter zit.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Verwijderd

/me stelt zich het geluid van zo'n "waterkoeling" in werking voor...

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 02:58:
/me stelt zich het geluid van zo'n "waterkoeling" in werking voor...
Het geluid zal dan zo ongeveer zo klinken (vertaald in tekst)

hinggrrrrrrrprutprut hinghingtsssssssprrrttttttttt t t t t t hing prut

Lijkt me dan toch al de helft van de voordelen van waterkoeling verdwenen. Voor mij zou het zelfs een nadeel geworden zijn, omdat het alleen maar meer herrie maakt :s |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al eens aangesloten en ten eerste hier zit wel druk achter en ten tweede dit pompje maakt bijna geen geluid als er water doorstroomt dus.
het enige wat me tegenhoud is hoelang zal dit pompje het volhouden want dit is hier niet voor voorzien om constant te werken.
maar dit zal ik wss alleen te weten komen door het te testen zeker.

Verwijderd

Het risico en de gevolgen zoemen al door m'n hoofd...

Die senseo pompjes zijn gemaakt om maximum enkele koppen koffie na elkaar te maken.
Dit iedere keer nog met een tussenpauze van het opwarmen van het verwarmingselement.

Jij gaat dit dus constant laten draaien...

Plots valt ie uit, je setje geraakt oververhit met alle gevolgen van dien.

Een aquariumpompje kost nou toch echt geen rib uit je lijf he,
persoonlijk vind ik dat de nadelen niet opwegen tegen de financiele voordelen die het
zou kunnen bieden (als er nix misloopt tenminste)

Aquariumpompjes zijn gemaakt om 24/7 te draaien, neem je daarbij nog eentje van een
bekend merk dan zijn er reserveonderdelen zat te verkrijgen mocht je schoepenradje
of de as in je pompje beschadigd geraken.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Denk niet echt dat je die hiervoor kunt gebruiken. Hij heeft niet genoeg doorvoer en hij maakt een beetje te veel lawaai. :Z Je kunt voor het geld waarvoor je een senseo koopt een 10x betere pomp halen die wel voor dit soort doeleinden geschikt is.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47
Een pompje in een koffiezetmachine, senseo of rookmachine is een ventielpompje. Daarin wordt een balletje in een magnetisch veld heen en weer gewiebelt. Vandaar het markante gebrom. Niet leuk voor in je waterkoeling dus........

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waarom zou je? Een normaal pompje is een kleine investering en maakt en hoop minder lawaai :P
Tevens is dit iets voor DOC, niet CME.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.