Toon posts:

[CSS] Rechts uitlijnen in combinatie met Justify!?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik ben bezig met een layout omzetten in html, en moet daarvoor in CSS een text lap rechts uitlijnen EN justify-en. Wat de bedoeling dus is, is dat lappen text gewoon aan beiden kanten komen en de onderkant aan het rechterkantje wordt geplakt, en dat enkele regels die gebruik maken van een <br> ook rechts worden geplakt. Nu moet dat met verschillende div-jes anders en dan is onderkant van mijn lapje tekst met justify nog steeds links.

Wie helpt mij?! Of gewoon niet mogelijk?!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Bedoel je niet gewoon dat je een <p> tag om iedere alinea moet zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik maak wel even screenshot ;)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 19:40
Het CSS attribuut direction is wat je zoekt.... Je moet het de waarde rtl meegeven.

[ Voor 90% gewijzigd door Morrar op 09-12-2004 01:22 ]

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
schets es een voorbeeld, kom er niet echt wijs uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wizardzone.nl/div.jpg

Alstublieft.

Zoals ie nu is issie goed, hoewel het met twee divjes gaat. Enige wat dan NOG idealer zou zijn is dat ik de onderste regel van het lapje tekst naar de rechterkant kon zetten, in plaats van links.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 02:09 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 19:40
Dat kan dus met die CSS-direction...

code:
1
2
3
4
div.justright
{  direction: rtl;
   text-align: jsutify;
}

[ Voor 54% gewijzigd door Morrar op 09-12-2004 02:20 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kleine correctie. Ik neem aan dat Morrar het volgende bedoelt:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
div.justright {
   direction:  rtl;
   text-align: justify;
}

Overigens werd in mijn test de punt wel raar gepositioneerd, maar dit zou een gevolg zijn van direction.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html lang="nl">
 <head>
  <title>Justify test</title>
  <style type="text/css">
  div.justright {
     border:     1px solid #000;
     padding:    5px;
     direction:  rtl;
     text-align: justify;
  }
  </style>
 </head>

<body>
  <p>Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! The Quick brown fox jumps over the lazy dog.Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! The Quick brown fox jumps over the lazy dog.</p>
  <div class="justright">Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! The Quick brown fox jumps over the lazy dog. Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! Dit is een test met meer regels en tekst op een rij om te zien hoe de uitlijning gaat werken! The Quick brown fox jumps over the lazy dog.</div>
 </body>
</html>

[ Voor 84% gewijzigd door Woudloper op 09-12-2004 08:59 ]

Pagina: 1