Etech modem is gaar!!!!! hoe komt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik zit hier bij mijn ouders met een nieuwe modem, ik dacht, mooi, 56K, is het internet hier ook eens wat sneller (ik ben kabel gewend, vandaar :)), maar het valt enorm tegen.

1. Hij verbindt nooit op 56K, altijd maar op 46 of 48 ofzo. Krijg je ervan als je zo ver van een schakelstation zit in zo'n stom dorp als dit. Hebben meer mensen dit?
2. Hij kapt er soms na een half uur mee en zegt: "Wilt u opnieuw verbinden"
3. Hij is tijdens het internetten een aantal keren spontaan vastgelopen (echt "freeze")
4. Bij verbinden lijkt het soms alsof de telefoon gewoon 10x overgaat bij de provider en hij verbindt niet. Als ik dan nog een keer inbel zegt hij dat de lijn bezet is. Bij de oude (33K6) modem had je dat nooit.

Iemand een idee hoe het komt? Is Etech zo'n kutmerk? Anders heb ik nog ergens een externe 56K Dynalink liggen. Zou het daar beter mee gaan?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
die 48 is wel normaal voor een 56k, de andere probs weet ik niet, is dit ook zo bij een andere provider?

Verwijderd

JAAAA, wat een toeval. Ik heb ook probjes met m'n E-tech en ineens verschijnen er 2 posts over niet-werkende E-techs... :)

Ik heb gister de hele middag zitten kloten bij iemand waarvoor ik een pc had gebouwd incl. modem, de E-tech 56k voice, en ik begrijp er NIETS van: tijdens het internetten freezt de verbinding na ongeveer 5 minuten en vaak wil ie nog niet eens connecten (hij blijft hangen op "verifying password" en disconnect). Als ik 'm verwissel met een oude Dynalink 28k8 doet ie het PERFECT, maar dat is te traag.

Het ligt lijkt mij niet aan de ISP, want het gebeurt zowel bij Zonnet als bij TMFWeb...

Ik gebruik voor beide "standard modem", want de E-tech driver werkt niet: hij wil niet connecten.

Het lijkt mij erg sterk dat E-tech zo'n baggermerk is, maar ik ben erg benieuwd hoe 't met je Dynalink 56k modem gaat...

Alsjeblieft? Iemand? Hulp zou zeeeer welkom zijn.

/me zucht diep en is erg blij dat ik kabelinternet heb :)

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Sorry maar de etech wil toch echt niet werken met de standaar windows driver zal je die toch echt van etech moeten instaleren (dat ding is een software matige modem, geen echte dus kijk maar eens als je hem geinstaleerd heb, dan heb je er twee modem apparaten bij)...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Is dat Etech shitding nog een softmodem ook? GVD! Het is de Etech Cyber bullet PCI 56RVP

Verwijderd

Als ie volgens jou gaar is....dan heb je `m te lang gekookt...
Sorry kon het niet laten

• Renkie
  • Laatst online: 06:53
Over problemen met inbellen

Het wil vaak helpen om ,,,(komma's) achter het nummer te zetten
(020-123456789,,,) dus

Verwijderd

Uhmmie> Ik kreeg 'm totaal niet aan de praat met de driver van 't E-tech diskettetje, maar het klopt wat je zegt: er verschijnen 2 apparaten (standaard en E-tech blabla) als de E-tech driver geinstalleerd is.
Ik zal het nog 'ns proberen met 'n vernieuwde driver...

ff voor de duidelijkheid, het is dus deze:
http://www.e-tech.com/e56rvp.html .
Het externe model.

LuCaS> Ik wist ook niet dat het een softmodem was....zou wel erg gaar zijn dan :(

Verwijderd

Ja etech vind ik een problemo modem.

Met installeren heb ik met die modem ook al de nodige problemen gehad.
Maar de Etech modem met de motorola sm56 chipset vind ik prima.

• snakeye
  • Laatst online: 29-08 17:56
Heb zelf ook een E-tech modem. En die werkt als de neten. Is de RV56rvp E. Extern modem geen softmodem. Softmodems zuigen. Kan je de raarste problemen mee krijgen, niet kopen dus. Voor drie tientjes meer heb je al een modem met een echt Rockwell chipie erop. :)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

de E-tech RV56rvp Extern HEEFT een Rockwell chip, dus lijkt me niet dat ie soft is....

En verder lijkt het me erg sterk dat een modem die heel veel verkocht wordt het bij niemand doet?

Plz, er moet een oplossing zijn, anders moet ik nl. een nieuwe kopen :)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
Hebben we het nu over een extern modem (wat volgens mij geen softmodem kan zijn) of toch intern PCI56RVP? Dat zou evt wel een winmodem kunnen zijn, maar dat weet ik niet. Ik zou wel de juist drivers gebruiken dat scheelt. Wel v90? Zelf heb ik de pc56rvp (inderdaad ISA) aanvankelijk 56kflex, later geflasht naar v90 en ik heb nog nooit problemos gehad.

Verwijderd

E-Tech modems? Ben ik altijd erg tevreden over. Goedkoop en goed.

Als jullie losertjes geen verstand van modem-drivers, windows en/of PnP hebben, moet je niet gelijk het hele merk gaan uitkafferen... Misschien is een Mac meer geschikt voor jullie ;) (sorry, ik kon het even niet laten...)

Heb je een lagere connectie-snelheid dan het modem aankan en/of wordt er random opgehangen, dan zijn daar verschillende mogelijke redenen voor:
- Rotte lijn, huiscentrale of andere storing
- K*tprovider
- Foute modemsettings (is bijna nooit het geval)

Er zijn van E-Tech zowel softmodems als chipmodems; meestal hebben die laatste een Rockwell chipset, dus je zou ook de rockwell drivers kunnen proberen. Maar waarom zou je, de drivers van E-Tech zelf zijn prima. En kies anders een met windows meegeleverde E-Tech driver voor de 33K6, die belt echt wel in op 56K hoor.
De 56RVP is volgens mij trouwens GEEN softmodem.

De meeste problemen die ik voor mensen heb opgelost, hadden te maken met het handmatig installeren van drivers terwijl het modem al door de PnP was gedetecteerd en standaard Windows-drivers had gekregen, of met IRQ- of COM-adres conflicten.

Gooi eerst eens alle modems uit de hardware-config weg, evenals de gele vraagtekens.
Heb je een modem met jumpers, zet die dan op PnP. Disable eventueel in de BIOS je niet gebruikte on-board com-poorten.
Als Windows PnP dan na het booten een (modem)device detecteert en om een floppy vraagt, gebruik je de E-Tech driver floppy. Vraagt ie nergens om maar krijg je weer een nieuw geel vraagteken of een normaal modem-device in de hardware-lijst, update dan de driver daarvoor via de knop die je bij dat device kunt kiezen, en blader naar de E-Tech driver-floppy.
Detecteert windows helemaal niets, probeer dan een Nieuwe Hardware-detectie (vindt je modem-compoort als ie niet als PnP is aangemeld, maar wel een std. com-poort mapping heeft), en als dat ook niets oplevert, check dan of je geen conflict hebt met je onboard serial ports, of er nog wel een interrupt voor vrij is, etc etc etc etc

Wat dus nog wel eens wil helpen, is de tweede onboard com-poort disablen en op die positie (2F8/IRQ3) het modem mappen (met jumpers, of de PnP gebruikt meestal vanzelf wel zo'n leeg adres).

En als je nu echt een tweaker bent, moet het je toch ook wel lukken eens op de site van E-Tech te kijken of ze zelf nog actuelere drivers leveren:

http://www.e-tech.com.tw/
Volgens mij zijn de drivers voor de 56RVP trouwens al meer dan een jaar oud, dus de meegeleverde zullen ook wel de nieuwste zijn.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:36
Inderdaad, die E-tech's kicken gewoon ass..
Het probleem met het checken van de username en password ligt echt aan je ISP. Bedenk wel dat er nu veel meer mensen (newbie's) internet nemen omdat het gratis en dus zo'n huis-tuin en keuken pc kopen met een ingebouwde 56k6 modem. Daardoor krijgen ISP's meer requests die vragen om een 56k6 verbinding en dat daardoor de server overbelast raakt.
Althans dat is mijn gedachte.
En als je een beetje tweaker bent, dan ga je strings lopen inkloppen zodat je het maximale uit je modem haalt.. En het veranderen van je MTU wil ook soms wel helpen.

Verwijderd

Yeah, Bunny...U tell em...

Gezien prijs/prestatie is e-Tech prima.

Effe wat aanvullende info mbt Bunny's reply...
Er is ook een nederlandse site voor E-tech. www.lapwing.nl .

O ja...
Over dat disconnecten gesproken, tuurlijk is het belangrijk wat voor provider je hebt en of je een goede telefoonverbinding hebt, maar als je vaak gedisconnect wordt, kan het helpen als je " log on to network " uitvinkt.
Klinkt raar, maar heeft mij ooit goed geholpen.
Je vindt dat ergens onder properties van " Dial up networking " van je provider.

Suckzes.

The Tardis

Verwijderd

Wat ik wel erg toevallig vond is dat ie met die 28k8 waar ik 't over had meteen in 3 secs door de password verificatie heen kwam en er met de E-tech 56k er op bleef hangen......

Ik ga eerst 'ns proberen de firmware up te graden, zodat ie V90 ondersteund (zou kunnen dat de firmware alleen nog K56Flex ondersteund, omdat ie al vrij oud is)

Mocht dat niet werken, probeer ik dit:
56k-modems onderhandelen iedere vijf minuten met "de provider" over de verbindingssnelheid, terwijl bijv. 33k6-modems nog een gebruik maken van een vaste snelheid. Soms veroorzaakt deze automatische snelheidsaanpassing het verbreken van de verbinding. U kunt de automatische snelheidsaanpassing uitschakelen door bij de eigenschappen van uw internetverbinding (Deze Computer -> Externe Toegang) uw modem te Configureren. U gaat dan naar het tweede tabblad (Verbinding), kiest daar voor Geavanceerd en voegt daar aan de Extra instellingen de volgende commando's toe: %E0S2=255S30=0 (de "0" is hier een NUL, dus niet de letter O. Dit commando kán overigens voor uw modem anders zijn. Kijk op de hoofdpagina Vraag- & Antwoord voor het juiste commando voor uw modem).
**to be continued** :)

Verwijderd

Inderdaad je moet je modem upgrade naar v.90. De meeste providers ondersteunen namelijk alleen v.90, flex is een kut protocol......

Verwijderd

Inderdaad je moet je modem upgrade naar v.90. De meeste providers ondersteunen namelijk alleen v.90, flex is een kut protocol......

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:57
Problemen met password verificatie kan je inderdaad soms oplossen door ,, achter het inbelnummer. De helpdesk van m'n provider vertelde me dat 56k modems 'te snel' zijn voor het inbelnetwerk en ,, voegt een pauze toe na het inbellen.
48k schijnt gebruikelijk te zijn. M'n ouders hebben het ook bij Westbrabant.net. Ze kunnen dan gewoon niet sneller dan 48k aanbieden.

Problemen met modem? Bekend (duurder) merk kopen. Ik dacht ook slim te zijn en kocht een paar jaar geleden een goedkoop 56k modempje.
Computer herkende hem niet. Meegeleverde drivers werkten niet. Op interner waren geen drivers te vinden. Site v.d. fabrikant was alleen in italiaans. Kreeg het uiteindelijk werkend met standaard modem 36k, dus niet 56k. Na een jaar was ik het gekloot zo zat dat ik voor fl 140,- een nieuwe kocht (goed merk maar weet effe niet welk). Gevolg, computer herkend het, drivers werken, kan nu inbellen op 48k.
Moraal van dit verhaal: koop geen goedkope shit!

Verwijderd

na het firmware upgraden naar v90 doet ie het nog niet: hij disconnect me bij de password verificatie ...en als ik ,,, of ,, achter het telefoonnummer zet krijg ik een ingesprekstoon...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Heb voor 2 personen E-Tech Bullit 56K externe modems gekocht. Doen het prima. Alleen bij een van de personen is de lijn van de benedenverdieping naar de bovenverdieping gaar. Inbellen levert problemen op. Bij de andere persoon geen probleem (beiden verbinden idd. op 46K, dus dat zal wel normaal zijn).
Misschien is de lijn wel gewoon brak en anders die modem retourneren voor een andere.

Verwijderd

zit wel splittertje tussen....

zal 'm ff bij beginpunt testen

thx
Pagina: 1