Ik heb bij iemand een kabel verbinding gedeeld met twee computers door middel van een sitecom routertje (de DC-202. Maar hier treed bij een pc het volgende probleem op:
Ik kan via IE wel in de config van de router komen.
Echter als ik de router probeer te pingen dan krijg ik hier zeer onregelmatige uitkomsten op dus het ene moment een perfecte verbinding en het volgende moment alleen maar time-outs.
Op de andere pc werkt het wel zoals het zou moeten en verder hier geen problemen meegehad.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Twee netwerk kaarten een 3com netwerk kaartje en een sitecom realtek 8139 kaartje.
(dit maakte niets uit zelfde problemen wel config maar onregelmatige ping)
De netwerk kabel heb ik ook verwisseld (standaard 10m ook getest met een kabeltje van een 1m)
Het ipadres dynamisch en statische ingesteld.
Gateway instellingen etc geprobeerd.
Andere poort op interne switch van de router.
Andere drivers geprobeerd van de realtek chip.
Het volgende ga ik nog proberen:
Netwerk kaart in een ander pci slot steken (kwam me pa vanmiddag mee
)
Het betreft hier de volgende configs:
Een dell xphome systeem met een broadcom chip deze werkt geheel zoals het zou moeten.
Een amd duron met 128mb geheugen, sitecom netwerk kaart met realtek 8139 chip
(werkt zeker heeft tot voor kort mijn pc vergezeld en kort daarvoor nog getest drivers etc)
Hier draait win98se. (het opnieuw installeren van win98 wil ik als laatste redmiddel gebruiken)
Ik ben er voor mij zelf voor 95% uit dat het een software probleem is voor die overige 5% zal ik het andere pci slot proberen.
Ik kan via IE wel in de config van de router komen.
Echter als ik de router probeer te pingen dan krijg ik hier zeer onregelmatige uitkomsten op dus het ene moment een perfecte verbinding en het volgende moment alleen maar time-outs.
Op de andere pc werkt het wel zoals het zou moeten en verder hier geen problemen meegehad.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Twee netwerk kaarten een 3com netwerk kaartje en een sitecom realtek 8139 kaartje.
(dit maakte niets uit zelfde problemen wel config maar onregelmatige ping)
De netwerk kabel heb ik ook verwisseld (standaard 10m ook getest met een kabeltje van een 1m)
Het ipadres dynamisch en statische ingesteld.
Gateway instellingen etc geprobeerd.
Andere poort op interne switch van de router.
Andere drivers geprobeerd van de realtek chip.
Het volgende ga ik nog proberen:
Netwerk kaart in een ander pci slot steken (kwam me pa vanmiddag mee
Het betreft hier de volgende configs:
Een dell xphome systeem met een broadcom chip deze werkt geheel zoals het zou moeten.
Een amd duron met 128mb geheugen, sitecom netwerk kaart met realtek 8139 chip
(werkt zeker heeft tot voor kort mijn pc vergezeld en kort daarvoor nog getest drivers etc)
Hier draait win98se. (het opnieuw installeren van win98 wil ik als laatste redmiddel gebruiken)
Ik ben er voor mij zelf voor 95% uit dat het een software probleem is voor die overige 5% zal ik het andere pci slot proberen.
No signature found