Hoe een image maken met alles erop en eraan??

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 14:41
Ik formateer nogal vaak mijn pc. Maar nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om een image te maken of 'slipstreamed' cd's te maken dat je aan de hand van een cd of dvd gewoon alles in 1 keer kan installeren. :?
Heeft iemand een handige site waar dit alles word uitgelegd? Of kan dit ook nog via een andere computer gebeuren via netwerk? Zoals een ris systeem...? |:(

Thanks voor de antwoorden _/-\o_

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04
Een voorbeeld van een programma waarmee je ghosts kunt maken en installeren is bijvoorbeeld Norton Ghost. Werkt wel goed volgens mij..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een image wilt maken is het makkelijk.
Installeer gewoon je hele systeem met alles erop en eraan en maakt dmv Norton Ghost of soortgelijk prog een image, die je dan gemakkelijk en snel terug kunt zetten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat was denk ik niet de vraag. :)

Even zoeken en je vindt dit

ARME AOW’er

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Image -> Installeer alles zoals je het wilt hebben en daarvan maak je een image (met Norton Ghost of Acronis True Image, etc.) die je later kan terugzetten.

Unattended -> Maak een CD of DVD die alles automatisch installeerd, ook te gebruiken op andere pc's (wat bij met image niet kan). Gaat ook wel ietsjes meer tijd inzitten :)

check [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 09-12-2004 00:15 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 14:41
De max!

Hartelijk bedankt voor deze NUTTIGE info, ga dit effe lezen... B)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Image met Nero backItUp,
staat beschreven in Computer Idee die nu in de winkel ligt,nr 26 à 1,95 euro :P

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Image is idd heel eenvoudig: installeren, instellen en dan sysprep + ghost = klaar ;)

Unattended: er loopt een heel groot (doe-het-zelf) topic over in Windows Operating Systems.

Zo samen sluit ik dit topic: lees [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml] en de links daarin door en je bent er :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.