Toon posts:

[XP] Primary HD niet gevonden bij boot*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een forum geplaatst maar die was er af gehaald omdat ik niet genoeg research had gedaan, dat heb ik nu wel gedaan maar ik heb niks nuttigs gevonden daarover. Alle sites die ik had gevonden op google gingen ergens anders over. Dus hier nog een keer mijn probleem:

Ik heb een Dell dimension 4550 multimedia (p4, 256 mb, geforce mx420)
En laatste tijd altijd als ik hem opstart laadt dat balkje vol en gebeurt er niks,
en na een tijdje komt er te staan:
"Primary Harddisk drive 1 not found
strike the F1 key to continue, F2 to run the setup". Ik denk dat het iets met de bios is, of de instellingen daarvan, maar ik heb daar totaal geen verstand van.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

(xp) opstartprobleem ==> [XP] Primary HD niet gevonden bij boot

Heb je iets meer informatie voor ons? Ik zie weinig terug van wat [rml]leon1e in "[ XP] opstartprobleem "Primary Harddisk d..."[/rml] vroeg :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:13:
Ik had al een forum geplaatst maar die was er af gehaald omdat ik niet genoeg research had gedaan, dat heb ik nu wel gedaan maar ik heb niks nuttigs gevonden daarover. Alle sites die ik had gevonden op google gingen ergens anders over. Dus hier nog een keer mijn probleem:

Ik heb een Dell dimension 4550 multimedia (p4, 256 mb, geforce mx420)
En laatste tijd altijd als ik hem opstart laadt dat balkje vol en gebeurt er niks,
en na een tijdje komt er te staan:
"Primary Harddisk drive 1 not found
strike the F1 key to continue, F2 to run the setup". Ik denk dat het iets met de bios is, of de instellingen daarvan, maar ik heb daar totaal geen verstand van.
wordt je HDD in het BIOS herkend?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zou eerst even de instellingen van het BIOS op 'default' zetten. Daar is altijd wel een optie voor.

ARME AOW’er

Verwijderd

Dimension inmiddels gevonden..

Harddisk die niet gevonden wordt, misschien een kabel los?
Ik had het pas geleden ook, toen was door het verplaatsen kabel los gegaan van de harddisk.

Maar eerst kijken in de bios of hij hem wel degelijk vindt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kijk je in de bios of die hem wel vind? Ik heb echt totaal geen verstand op dat gebied....

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Als je je PC aanzet, krijg je een dell logo te zien, op dat scherm heb je (vrij kort) twee opties:

• F2: ga je het bios in...
• F12: geeft een opstartmenu (boot from CD-rom, USB, NIC enz..)

Daar kan je het bios ingaan, en even alles op default/fail safe (oid) zetten.

Wat je ook even kan doen is in dat opstartscherm voor F12 kiezen, en dan even met de bootfloppen van Partitionmagic kijken of je schijf sowieso aanwezig is.

En kijk idd even de kabels na. :)

HENG HENG

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58

Oceria

I've been in between....

Dit is inderdaad geen windows probleem. Als het goed is heb je bij je Dell een floppy of CD gekregen met welke je de PC kunt opstarten om een test te doen. Daarmee kun je foutcodes uitlezen als er iets fout gaat met je pc. Die foutcodes heb je weer nodig voor je garantie/service als je Dell belt.
Om je BIOS te resetten moet je waarschijnlijk een jumper verzetten op het mobo zelf. De gasten van Dell kunnen je telefonisch door die procedure heen praten als je het niet zelf durft.
Ik vrees echter dat je harddisk gaar is. Om een of andere reden vreten de dimension series harde schijven. Mijn systeem (een Dimension 4100) heeft er 3 naar de gallemiezen geholpen!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:00:
Hoe kijk je in de bios of die hem wel vind? Ik heb echt totaal geen verstand op dat gebied....
Gathering of Tweakers.net richt zich - zoals dat heet - op de persoon met bovenmatige interesse in computers. De vraag die jij hier nu stelt is er eentje waarvan we van jou toch echt verwachten dat je die kan beantwoorden.

Lukt dat nou niet - ga dan zelf gewoon op zoek naar een antwoord op je vraag, maar plaats niet direct een wedervraag in dit topic, hoe je namelijk in je bios komt is vermoedelijk best wel goed terug te vinden :)
Pagina: 1