Toon posts:

Draadloos internet op iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een iMac, waarop ik draadloos wil internetten. De situatie is:

Beneden een PC met XP. Deze heeft een "PRISM 802.11g Wireless Adapter" er al standaard ingebouwd zitten. Op deze PC zit via een ethernet kaart een Alcatel Speedtouch ISDN ADSL modem aangesloten. Ik heb adsl van XS4ALL op het KPN netwerk (mxstream).

Boven een iMac G4. Hierin zit dus nog niets voor draadloos internet.

Wat moet ik kopen om op de iMac draadloos te kunnen internetten?
Moet ik voor beneden een router kopen, of kan ik die Wireless adapter daarvoor gebruiken? Moet de PC beneden dan niet altijd aanstaan en ingelogd zijn bij een user om dat signaal te versturen?
Wat moet ik voor die Mac kopen?? En hoeveel ben ik ong. in totaal kwijt? Weet zelf eigenlijk niets van netwerken aanleggen enzo, dus bedankt voor de hulp!

Verwijderd

je hebt zo ie zo een Airport card nodig, een extreme kaartje kost iets van 90€

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik had wel gehoord dat een Airport extreme kaart niet in mijn iMac past. Ik heb de 15" TFT, 800 mhz, 60 gb iMac G4...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moet ik voor beneden een router kopen,
Nee maar het is wel makkelijker
of kan ik die Wireless adapter daarvoor gebruiken?
Ja, maar dan:
Moet de PC beneden dan niet altijd aanstaan en ingelogd zijn bij een user om dat signaal te versturen?
ja dus
Wat moet ik voor die Mac kopen??
Een airport adapter
En hoeveel ben ik ong. in totaal kwijt?
Een airport adapter + eeuwig extra stroom of een ariport adapter + een wlan router. www.tweakers.net/pricewatch

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijk even in de handleiding. Daar staat in welke Airport kaart je moet hebben. De oude is 11mbit/sec en lijkt op een PCMCIA kaart, de nieuwe is 54mbit/sec en is een mini-pci kaartje. Dat past dus niet fysiek bij elkaar. Meer heb je in principe niet nodig, alhoewel een base station (of niet-apple Access Point) wel aan te raden is.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-12-2004 23:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is een goedkope oplossing voor een router?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

De oude airport card van apple doet alleen 802.11b. (11 Mbps)
Dus je kan het beste een basestation kopen die zowel b als g doet, zoals de Apple AirPort Extreme Base Station.

Die PRISM 802.11g Wireless Adapter is slechts een adapter, geen basestation.

Verwijderd

Topicstarter
sjuk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:28:
De oude airport card van apple doet alleen 802.11b. (11 Mbps)
Dus je kan het beste een basestation kopen die zowel b als g doet, zoals de Apple AirPort Extreme Base Station.

Die PRISM 802.11g Wireless Adapter is slechts een adapter, geen basestation.
maar ik moet het signaal toch vanaf de PC verzenden, niet vanaf die mac??

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:18:
Kijk even in de handleiding. Daar staat in welke Airport kaart je moet hebben. De oude is 11mbit/sec en lijkt op een PCMCIA kaart, de nieuwe is 54mbit/sec en is een mini-pci kaartje. Dat past dus niet fysiek bij elkaar. Meer heb je in principe niet nodig, alhoewel een base station (of niet-apple Access Point) wel aan te raden is.
er kan geen Extreme kaart in. Ok dus ik moet sowieso die Airport kaart kopen. Wat is dan een goede en niet dure router voor beneden bij die PC?
Dit dingetje: sweex router Gaat dat werken, en kan ik dus daar mijn adsl modem op aansluiten en dan draadloos internetten boven op mijn mac icm. die airport kaart als de PC beneden ook uitstaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:43 ]

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:32:
[...]

maar ik moet het signaal toch vanaf de PC verzenden, niet vanaf die mac??
De apple basestation doet geen routing, maar kan je idd wel aan je pc hangen, nadeel is dan wel dat je pc weer aan moet staan voor je wireless vebinding.

Er zijn zat wireless routers in de handel, ga je daar maar eens in verdiepen.
Een airport kaartje kost 2ehands een paar tientjes.

Verwijderd

die "oude" airport kaarten worden niet meer gemaakt, en ze zijn schaars dus als je er 1 wilt koop dan snel 1.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
en voor een router kan ik je een linksys aanraden. Dan werkt de encryptiemethode WPA namelijk zeker weten en is je dataverkeer redelijk veilig.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dlink DWL-122 kaartjes werken ook op de mac en die kosten ook maar 30 €'tjes :) Ben je voor ongeveer 100 euro klaar als je er een router bijdoet of 80 als het een acces pont mag zijn.

JE hebt een "Alcatel Speedtouch ISDN ADSL", als dat een speedtouch 510 is, dan kan je daar gewoon een acces point aanvast knopen en dan ben je klaar met de wlan

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:59:
Dlink DWL-122 kaartjes werken ook op de mac en die kosten ook maar 30 €'tjes :) Ben je voor ongeveer 100 euro klaar als je er een router bijdoet of 80 als het een acces pont mag zijn.

JE hebt een "Alcatel Speedtouch ISDN ADSL", als dat een speedtouch 510 is, dan kan je daar gewoon een acces point aanvast knopen en dan ben je klaar met de wlan
http://www.petitiononline.com/dwl122/petition.html

Hmm klinkt niet erg goed.. Ga tog maar voor zon Airport kaartje. Ik weet verder niets van netwerken, dus als ik dat kaartje erin gedaan heb, en een router heb gekocht: wat dan?? wat moet ik instellen op me PC en me iMac om het te laten werken??

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Jah, vanaf nu mag je maar eens gaan zoeken, Rens.

Dit is niet je persoonlijke helpdesk - lees de NT FAQ eens na, zoek op GoT - je bent niet bepaald de eerste die dit wil realiseren.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.