Welke oplaadbare batterijen en oplader?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07 15:46
De opties zijn talrijk. Uit de vele topics en de nog veel meer links die daar uitkomen word ik al helemaal weinig wijzer.

Er zijn verschillende opties:

a. het kopen van losse oplaadbare batterijen + losse lader
b. het kopen van losse oplaadbare batterijen + lader met batterijen

De verschillende losse opladers:

De beruchte intelligente batterijlader van Hema (schijnt wel per twee te laden)
20 euro

De verschillende losse batterijen:

Losse batterijen (2100 mAh)
+/- 5 euro per stuk (Panasonic (V&D))
+/- 5 euro per stuk (GP (Mycom ea))
+/- 2,50 euro per stuk (Hapé (Kijkshop))

Losse batterijen (1800 mAh)
+/- 5 euro per stuk (Duracell (Kijkshop & Dixons)

De verschillende batterijen + oplader:
+/- 35 euro Hapé oplader en 4 penlites (2100 mAh)
+/- 60 euro Powerbank Smart 2 en 4 penlites (2300 mAh)
+/- 40 euro Powerbank Rapid 2 en 4 penlites (2300 mAh)

Volgens mij heb ik het zo wel een beetje gehad. Ik kan niet echt tot een keuze komen. Ik wil het liefst zo min mogelijk geld uitgeven (Nederlander he :P), Ik heb nodig een goede batterijoplader (een slimme) en 8 penlites. Ik hoef absoluut niet snel op te laden. Maar ik wil wel goed opladen en batterijen hebben met veel vermogen. Zijn er nog meer opties? Wat kan ik het beste kiezen? En waar kan je die goedkoop kopen (in de pricewatch zijn namelijk nauwelijks meer oplaadbare batterijen te vinden)?

P.S. Als je reageert, schrijf er dan aub precies bij welke je hebt, qua type en functies enz. Ik kom er nu dus achter dat GP ook niet slimme batterijladers heeft. Dat wil ik nu juist niet kopen...

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2004 10:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier een GP powerbank ( zo`n grote waar ALLES in past :7 )

en nog zo`n goedkoop ding wat mn ma ergens weg heeft geklauwt, maar mn batterijtjes gaan toch net ff langer mee als ze in mn GP Powerbank geladen zijn dan in dat goedkope ding :/

zowel met GP batterijen als andere merken,

GP = ^O^

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07 23:31
Ben je supertweaker?
Misschien is zelfbouw dan een optie. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Triggy schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:30:
Ben je supertweaker?
Misschien is zelfbouw dan een optie. :Y)
Helaas ik ben geen supertweaker. Ik koop het liefst eentje die al gebouwd is ;) .
SMSfreakie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:10:
ik heb hier een GP powerbank ( zo`n grote waar ALLES in past :7 )

en nog zo`n goedkoop ding wat mn ma ergens weg heeft geklauwt, maar mn batterijtjes gaan toch net ff langer mee als ze in mn GP Powerbank geladen zijn dan in dat goedkope ding :/

zowel met GP batterijen als andere merken,

GP = ^O^
Welke GP powerbank heb je precies, er zijn zoveel types? En van welk merk is dat goedkope ding?

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2004 10:24 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Als ik je mail zo lees wil je aleen maar penlites opladen ?

Zo niet dan is de volgende toch wel het overwegen waard de NV70 Hapé intelligente volautomatische universele snellader. www.hape.nl (Deze is er ook in een VARTA uitvoering. Hij was toentertijd het goedkoopst bij de kijkshop

deze doet AAA, AA, C, D, en 9v Block. Met ontladen en druppel.

Voor batterijen gebruik ik nu altijd MiaH batterijen.

Ik zelf zoek vaak naar de zwaarste en merk doet er niet toe. Laatste weer een setje besteld bij www.electronica-online.nl. Hebben genoeg keuze en leveren nagenoeg direkt.
(Ik verslijt die zooi gwoon met mijn muizen maar ook met "kinder" speelgoed. Nu na sinterklaas weer wat extra laten komen.

Succes.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Ik heb laatst 4 Panasonic 2100 Milliampere gehaald bij de IT's voor 12.50 (iets goedkoper dan bij de V&D)
Ik laad ze gewoon op met een enorm cheap opladertje van de Harendse Smid (vaag merk, gekocht met 4 penlites (1300 milli-ampere)) en dat gaat perfect.

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik neig nu heel erg naar de AA21 (40 euro incl. 4 batterijen)::
Afbeeldingslocatie: http://www.hape.nl/images/aa21-groot.jpg

en de NV72 (20 euro excl. batterijen):
Afbeeldingslocatie: http://www.hape.nl/images/nv72.jpg

Die twee lijken me interessanter dan de AA18 of de hemalader omdat die per stuk op laden itt per twee.

Maar laten die twee modellen nou net nergens te koop zijn. Ik heb ze niet kunnen vinden bij de Kijkshop en de IT's. De praxis is Hapé dealer, maar zouden die ook batterijen verkopen?
zebra schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:19:
Ik heb laatst 4 Panasonic 2100 Milliampere gehaald bij de IT's voor 12.50 (iets goedkoper dan bij de V&D)
Die Panasonic's pik ik dan ook even op. Volgens mij zijn die Panasonics erg goed. Tenminste Mashuta (ofzo, moederbedrijf iig) maakt erg goede batterijen.
redyak schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:30:
Als ik je mail zo lees wil je aleen maar penlites opladen ?

Zo niet dan is de volgende toch wel het overwegen waard de NV70 Hapé intelligente volautomatische universele snellader. www.hape.nl (Deze is er ook in een VARTA uitvoering. Hij was toentertijd het goedkoopst bij de kijkshop

deze doet AAA, AA, C, D, en 9v Block. Met ontladen en druppel.

Voor batterijen gebruik ik nu altijd MiMH batterijen.
Hmm, die NV70 is ook wel het overwegen waard. Maar hij is relatief duur (€ 35, excl. batterijen) en dat is wel weer jammer. Vooral ook omdat ik de extra functies niet gebruik. Zoals al die exotische batterijformaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.hape.nl/images/nv70-doos.jpg
Groot en lelijk dus... :P

[ Voor 78% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Hmm, die NV70 is ook wel het overwegen waard. Maar hij is relatief duur (€ 35, excl. batterijen) en dat is wel weer jammer. Vooral ook omdat ik de extra functies niet gebruik. Zoals al die exotische batterijformaten.

[afbeelding]
Groot en lelijk dus... :P[/quote]

Maar o'zo ....ing handig als je kinderspeelgoed moet voeden, want die komen ook in alle exotische formaten. Druppellading, ontlading en testing vind ik persoonlijk niet overbodig. Zeker dat test, eens gaan de batterijen op (zonder druppellading en volledige ontlading eerder) en dan sta je niet voor een verassing als je ze nodig hebt.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
redyak schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:59:
Maar o'zo ....ing handig als je kinderspeelgoed moet voeden, want die komen ook in alle exotische formaten. Druppellading, ontlading en testing vind ik persoonlijk niet overbodig. Zeker dat test, eens gaan de batterijen op (zonder druppellading en volledige ontlading eerder) en dan sta je niet voor een verassing als je ze nodig hebt.
Daar heb je op zich ook wel een goed punt... toch vind ik die afweging vrij lastig. Al denk ik dat de portabiliteit van een kleine oplader ook zwaar weegt. Ik ga morgen toch nog even kijken naar de Duracell lader. Die is 30 euro en komt er goed uit bij de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

'k heb de Hape NV27, gewoon een "domme" lader, laad per 2 accu's. Is een traaglader zonder automatisch afslaan, maar de laadstroom is zo klein dat een accu daar best tegen kan.
Lader kost 15 euro bij de Kijkshop. Heb er ook 2100mAh accu's bij gekocht, ook van Hape. 10 euro voor 4 stuks.
'k heb geen idee hoe vol die lader de accu's krijgt, maar ze houden het vrij lang vol in m'n Canon Powershot A60.

edit: Waarom wil je eigenlijk een slimme lader? Een slimme is imo alleen handig als je een snellader zoekt, daarbij is de kans groot dat je ze overlaad. Met zo'n langzaamlader moet je ze wel heel lang laten zitten voordat ze kapot gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 09-12-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 83328 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:30:
'k heb de Hape NV27, gewoon een "domme" lader, laad per 2 accu's. Is een traaglader zonder automatisch afslaan, maar de laadstroom is zo klein dat een accu daar best tegen kan.
Lader kost 15 euro bij de Kijkshop. Heb er ook 2100mAh accu's bij gekocht, ook van Hape. 10 euro voor 4 stuks.
'k heb geen idee hoe vol die lader de accu's krijgt, maar ze houden het vrij lang vol in m'n Canon Powershot A60.

edit: Waarom wil je eigenlijk een slimme lader? Een slimme is imo alleen handig als je een snellader zoekt, daarbij is de kans groot dat je ze overlaad. Met zo'n langzaamlader moet je ze wel heel lang laten zitten voordat ze kapot gaan.
Ik heb alle een "domme" lader en die bevalt niet om verschillende redenen. Maar ik vind het gewoon zonde, om batterijen van 2,50 - 5,00 euro per stuk, al is het maar een beetje, kapot te maken. Bedankt voor de tip overigens.

Iedereen bedankt voor alle tips! _/-\o_

Wat heb ik uiteindelijk gekocht?

Ik heb een maal een Duracell batterijlader CEF12E gekocht. Deze is zeer goed getest door de consumentengids. Dat is best belangrijk. Hij is zuinig met stroom en laadt batterijen zeer vol (zonder ze te overladen). Het is een 1 uurs automatische snellader met delta microprocessor beveiliging en heeft onafhankelijke laadstromen per batterij. Hij is 40 euro inclusief vier penlites (ook Duracell 2050 mAh). Te koop bij Dixons.

Daarnaast heb ik 4 penlites van Hapé (2300 mAh) gekocht. 10 euro bij de Kijkshop, gewoon om uit te proberen ter vergelijking met die van Duracell. Daarnaast weet ik dat de Panasonic batterijen (2000mAh) o.a. te koop bij IT's voor 12,50 euro, ook goed zijn, zie tests op internet en de consumentengids. Dus als ik nog meer batterijen nodig heb, dan ga ik die aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 10-12-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik heb ook een GP lader. Prima ding, in een uurtje is batterij vol ;)

idd die goedkope dingen gebruik ik puur uit nood, geen enkele vorm van beveiliging dus niet echt goed voor je batterijen als je ze te lang oplaad ofzo.

Ik zat ook te kijken naar een Ansmann lader, die zijn kwalitatief nog iets beter, maar die zijn een stuk lastiger te krijgen in NL, en de GP kon ik voor weinig krijgen.
Pagina: 1