[speakers] bomen & bos, kweet niet wat ik moet

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ok, even simpel uitgelegd..

Twee jaar geleden heb ik in een wazige bui een Pioneer VSX-D710S versterker gekocht (het was net uit met mijn vriendin en ik wilde geld uitgeven :/)

Sinds die tijd ben ik op zoek gegaan naar speakers die er bij zouden passen, maar helaas is het er nooit van gekomen. Het vele aanbod, het feit dat sommige gewoon echt lelijk zijn en mijn periodieke gebrek aan geld heb ik ze anno 2004 nog steeds geen speaker die erbij passen. (Ik heb tevens ook een Pioneer DVD speler, zelfde "looks")

Wat ik wil? ik wil een paar redelijk goede speakers (ben _geen_ audiofiel... vind Pantera en Fear Factory errug leuk :), maar ook Tori Amos, Bjork en Vivaldi (allrounder dus)) voor een redelijke prijs welke ook nog bij mijn interieur passen... (lees zwart en silver... ongeveer 99,99% van de speakers)

Heeft iemand misschien een tip voor mij betreffende redelijke speakers?

Ik zit misschien al een beetje te denken over een KEF KHT 1005 (weet overigens niet wat deze kost)

Ik ben zelf al naar een paar winkels geweest, maar daar laten ze alleen maar de creme de la creme zien / horen (komt misschien het door het pak wat ik aanheb) welke ik niet kan betalen en ook nog 's een keer lelijk vind.....

Overigens zie ik op het internet door de bomen het bos niet meer (bijv. actieve subwoofer of niet?)
en weet ik dus echt niet meer wat ik moet aanschaffen...

Owja... mijn budget ligt overigens op 500 - 1000 euro voor een complete 5.1 set (het liefst in delen te bestellen vanwege mijn chronisch geldgebrek ;))

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
m,jah, tis natuurlijk allemaal een beetje wat je wilt. En hoeveel waarde je hecht aan een goed speaker systeem.
Voor 1000 euro kan je niet en het beste van het beste verwachten. Enige tip blijft natuurlijk alitjd luisteren, luisteren en nog eens luisteren.....

One World Concepts

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo te zien juister je vooral muzien. Ik zou dan beginnen met stereo speakers, je kunt later altijd nog uitbreiden naar 5.1. Bekijk eens een paar mooie boekenplankspeakers, of als je meer plek hebt, voerstaanders.

Je zult zien, dat als je het in fases aanschaft, dat je er achteraf veel meer aan hebt.

Voor de rest: toch weer terug naar de winkel om te luisteren :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jep, idd.
Als je bv een goeie surround receiver hebt, en goeie fronts, kan je tijdelijk altijd wat minder goeie speakertjes gebruiekn voor achter (en eventueel centre).
Dit is misschien ook wel leuker, omdat je set steeds een klein beetje beter wordt.

En als je eenmaal klaar bent kan je weer opnieuw beginnen :) (leuk heh, audio verslaafd zijn :P )

One World Concepts

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heeft iemand misschien een tip voor mij betreffende redelijke speakers?
Nee, wij weten:
1 Niet wat jij mooi vindt klinken
2 Niet wat jij er mooi uit vindt zien.

Dus, je gaat kijken wat jij er mooi uit vindt zien in jouw prijsklasse, dat doe je gewoon in de audio winkel door je budget te noemen, en vervogens ga je met je meegenomen cd eens luisteren of het goed klinkt. Doet het dat, dan koop je ze, doet het dat niet, dan zoek je verder. Iedereen kan zo speakers kopen, dus jij ook :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.