Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB + 3mm audio jacks (female)

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ben momenteel aan het kijken of ik 2 USB poorten en een 3mm 2,5mm (even nagemeten voor de zekerheid ;) )audio jack kan doorlussen naar de voorkant. Op zich lijkt het me simpel in elkaar te knutselen, ware het niet, dat ik voor de USB geen goede connector kan vinden

Ik heb wel wat bij Conrad gevonden, maar ik kan me herinneren dat je ze ook met omringende 'blokjes' (bij een gebrek aan een beter woord) kon krijgen. Ik zou anders niet zo goed weten hoe ik die moet bevestigen aan mijn kast.

Iemand een idee waar ik die dingen kan vinden? :?

[ Voor 17% gewijzigd door 1st_Ro op 08-12-2004 22:22 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Inbouw van de jack: 738204 - 8B (voor 2,5mm, de standaard 3,6is echt OVERAL te vinden)
gewone plug voor de jack: 703788 - 8B
de usb vind ik niet direct..maar zijn wel via velleman te krijgen allesins
edit: enkele versie: 743941 - 8A
dubbele versie: 716282 - 8A
Deze nr's kan je dus bij de search induwen, die je blijkbaar nog niet had gevonden...

[ Voor 42% gewijzigd door MYST op 08-12-2004 22:25 ]

• 1st_Ro
MYST, had die dus ook gevonden ... mijn startpost is dus ge-edit.
Heb verdorie wel 10 minuten moeten rondbanjeren op de Conrad site voordat ik wist waar ik moest zijn.

Ik zal nog even bij Velleman kijken.

P.s. die 2,5mm audio jack is wel makkelijk te monteren, scheelt me weer werk :D

P.p.s. search van Conrad had ik wel gevonden hoor, alleen voor die 2,5mm audio jacks kreeg ik geen zoekresultaten terug :? USB had ik al gevonden, als je m'n linkje had gevolgd

[ Voor 24% gewijzigd door 1st_Ro op 08-12-2004 22:27 ]

• MYST
Links werken niet naar conrad toe, en die audio kon je vinden door te zoeken op jack, en dan naar die "map" gaan, dan krijg je er veel meer, en dus ook 2,5mm :D
Die usb is trouwens te monteren door middle van een soort weerhaakjes op de plug, je moet een gat maken in je front, juist groot genoeg om de achterkant door te krijgen, en dan klikt hij zichzelf vast. Losmaken kan je dan door die haakjes in te duwen en de plug naar buiten te duwen.

• 1st_Ro
Ah kijk, daar heb ik wat aan :)
Dat maakt de montage ook een stuk makkelijker.

Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets ga doen, dus vandaar mijn krakkemikkige zoekmethoden, mijn excuses daarvoor. :)

*gaat even een boodschappenlijstje samenstellen voor Conrad* :Y)

Bedankt voor de info, Myst !

• MYST
Is niets he, voor medetweakers hebben we wat zoekwerk over hoor!
En, je moet je niet excuseren, iedereen moet leren(sorry voor mn ironische opmerking over de search ;) ) en searchen hoort daar ook onder :) zolang je ons maar op de hoogte houd van je knutselwerken is alles vergeven :P

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
Trouwens 2.5mm?

Alle standaard pluggen zijn 3.5 hoor... (koptelefoon, microfoon, line-out, etc)

2.5 zijn erg kleintjes...

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

mjah idd, 2,5 word volgens mij o.a. gebruikt voor het communicatiepoortje van grafische rekenmachines van Texas.

[CM] Flightcase Mod

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 19:17
en als audio uitgang op veel nokia gsm's

• 1st_Ro
3,5mm ? Heb ik dan verkeerd gemeten gister?
Hmmm, toch maar 's dubbelchecken dan. Ik wil natuurlijk niet het verkeerde bestellen!

Eindresultaten worden gepost... gaat nog wel even duren, want het is het begin van een grote mod, en ik heb relatief weinig tijd om er mee bezig te zijn. ;(

• Drawer
  • Niet online
2,5 mm Jack-Plug´s worden voor veel dingen gebruikt, vaak kleine aparaten. Bijvoorbeeld, pen-radio´s, gsm´s, Grafische Rekenmachines. En de 3.5 mm wordt veel vaker gebruikt. Bijna altijd voor audio. En omdat dit in je pc komt. Weet ik bijna wel zeker dat het 3.5 mm is. Koptelfoons zijn bijna altijd (lees 99%) 3.5mm plug´s. En vroeger kwam de groter variant ook vaak voor (5 mm ofzo dacht ik) Maar daar kan je altijd nog verloop voor kopen ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
Het is toch ook de omtrek, niet de diameter toch?

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Drawer schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:20:
2,5 mm Jack-Plug´s worden voor veel dingen gebruikt, vaak kleine aparaten. Bijvoorbeeld, pen-radio´s, gsm´s, Grafische Rekenmachines. En de 3.5 mm wordt veel vaker gebruikt. Bijna altijd voor audio. En omdat dit in je pc komt. Weet ik bijna wel zeker dat het 3.5 mm is. Koptelfoons zijn bijna altijd (lees 99%) 3.5mm plug´s. En vroeger kwam de groter variant ook vaak voor (5 mm ofzo dacht ik) Maar daar kan je altijd nog verloop voor kopen ;)
Ja, voor audio is 3,5 idd standaard, die 5 worden ook nog wel gebruikt trouwens, maar meer voor gitaar etc.

[CM] Flightcase Mod

• tafkaw
  • Laatst online: 23-11 13:13
Gnuitenjong schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:08:
[...]

Ja, voor audio is 3,5 idd standaard, die 5 worden ook nog wel gebruikt trouwens, maar meer voor gitaar etc.
Bijna goed, das de 6,3 mm, die voor gitaar wordt gebruikt.... Maar das volledig offtopic,....

• Drawer
  • Niet online
SA007 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:29:
Het is toch ook de omtrek, niet de diameter toch?
Nope, net gemeten. Het is de diameter. Die is dus ~2.5 mm van een 2.5mm Jack-Plug en als ik daar de omtrek van ga doen:
Omtrek=pi X 2.5mm
Omtrek= 7.9mm

Dus dat lijkt me niet ;)

Maar dit gaat erg off-topic en ik hoop hiermee de discussie over de grote van de jack-plugs beëindigd te hebben. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Drawer op 09-12-2004 19:32 ]

Pagina: 1