Moederbord/Bios ondersteund cd-rom drive niet?

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-03 18:06
Hallo,

Ik heb volgens mij iets geks meegemaakt. Ik heb een hele oude PC gekregen van iemand. Een pc met een P1 150mhz >:) en 32 mb gehuegen :7

hier zat geen CD-rom speler op. Dus ik denk, ff mijn cd-rom speler pakken en inpluggen die hap. Maar het Bios herkent hem maar niet. Of is het windows 95c die het niet herkent?

Aangezien er geen handleidingen bij zaten en ik niet wist wat voor mobo het was ben ik gaan googlen. Na 1 uurtje zoeken overal (ook op dit forum) ben ik er achter gekomen dat het mobo een D943 is in een siemons nixdorf pc.

Handleiding na veel moeite óók gevonden (op een vage italiaanse site), hier staat niks over in dat het bios maar een bepaalde snelheid CD-rom drive aan kan....

Hoppa, dan maar even een firmware update doen. Ook geen zin. Ik heb nu 2 cd-rom drive er op aangesloten maar geen van beiden werken niet/worden niet herkent.

Ik weet het niet meer, en ik zou toch graag een cd-rom speler willen op dit oude bakkie. Iemand die me kan helpen?

Hoi

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

Gaat het hier trouwens om een onboard IDE controller of om een externe IDE controller?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staan al je IDE's in je BIOS op autodetect en staat je 2e IDE wel aan in je BIOS :? Sommige merk PC-bouwers willen dat nog wel eens verzuimen namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-03 18:06
het is een onboard controller. ik heb 2 IDE poorten waar ik in totaal dus 4 hardeschijfen/cd-romspelers aan kan hangen. Dit klopt ook, want ik kan voor iedere IDE poort 2 schijfen instellen. Ik heb ze idd gewoon op auto detect staan.

Maar het wil maar niet helpen allemaal :-(

Hoi