Toon posts:

Clonen van hdd, maar data behouden

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een geruime tijd een moederbord wat schijven groter dan 20 gig niet als bootable disk wil pakken (defect is erkend door winkel), en nu kan ik eindelijk me mobo'tje omruilen.

Aangezien ik toch de ruimte nodig had, heb ik een tijd lang op deze manier gedraait:

Primaire Master --> Ata66 20gig schijf 7200RPM
Primair Slave --> Western Digital 120gig, 7200 8mb cache.
Sec. Master --> Nec 3500a

Op mijn 20 gig schijf staat windows + alle programma's
Op mijn 120 gig schijf staat de data (audio video etc)

Nu heb ik op mijn 120 gig schijf nog 40 gig over.

Als ik mijn andere moederbordje heb (hetzelfde mobo, maar dan zonder defect) wil ik echter de snelheid van mijn grotere schijf gebruiken, en mijn 20 gig eruit gooien (lawaai)

Nu heb ik Partition magic 8.0

Echter, als ik de optie "copy a partition" gebruik, ben ik bang dat deze mijn data doet verliezen.

Hoe moet ik het aanpakken zodat er een +/- 30 gig partitie onstaat voor windhoos + programmas, en mijn data behouden blijft op de overige 90 gig?

Search leverde me te weinig op :P

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Copy partition werkt prima hoor, gewoon z'n gang laten gaan en na afloop voor de zekerheid nog controleren.
Wat je eventueel ook kan doen is norton ghost gebruiken en daarmee de partitie overzetten (ik weet alleen niet of je daarmee ook de partitiegrootte kan aanpassen)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:35:

[...]

Nu heb ik op mijn 120 gig schijf nog 40 gig over.

[...]
NOS? :)

Maar ot:
Copy via PM werkt idd prima. Dus data naar achteren verplaatsen en ruimte maken voor de Windows-partitie en klaar is kees. Maar je houdt dan maar 10 GB over voor nieuwe data, dus een nieuwe hd zul je toch binnenkort wel nodig hebben.

Systeem

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mjah, ik geloof niet dat parttion magic een besturingssysteem is :)
Je mag zelf bedenken of dit een hardware verhaals voor OM ofzo, of meer iets voor WOS/SA.

Dit topic is gesloten.