strepen op beeldscherm en ruis, beeldscherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Heb hier al enige jaren zonder problemen een lifetec 17" CRT scherm staan

Nu heb ik sinds vanavond ineens last van horizontale strepen. Bovendien hoor ik een ruis, wat voorheen niet te horen was.Eerst dacht ik dat het aan de videokaart lag, maar ondanks verschillende drivers bleven de problemen. Videokaart nog eens gronding bekeken, niets bijzonders.

Ik heb de kaart ooit overgeklokt, loopt nu echter weer op standaard waardes, omdat de resultaten niet echt interessant waren.

Het feit dat het horizontale strepen zijn, zou moeten duiden op een probleem met het beeldscherm zelf. Bovendien heb ik even de vga kabel uit de pc gehaald, waarna het bekende "check signal" te zien is. De problemen blijven dan hetzelfde, dus aan windows ligt het ook niet. Nog Degauss geprobeerd, geen verschil

Specs staan hieronder, en wat ik misschien nog kan vermelden, is dat ik vandaag een nieuwe brander heb aangeschaft, een NEC 3500, hoewel me zelf niet lijkt dat deze dingen met elkaar verband houden.

Gaat mijn scherm het, na ongeveer 4 jaar gebruik, begeven? Of kan het nog wat anders zijn wat ik zelf kan verhelpen?

Verwijderd

Had ook ooit is strepen,.. moesten wat contactjes opnieuw doorgesoldeerd worden....
Was een dure monitor toen.. kost me iets van 60 euro,...
Lifetec crt.. lijkt me handiger als je een nieuwe koopt...

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Dat dacht ik ook al, en december is een dure maand, maar zie op marktplaats dat er enkele "kwaliteits"schermen niet al te duur zijn, voor 40 euro heb je al een Eizo of Iiyama

Verwijderd

paar flinke rammen erop verkopen wil nog wel es helpen... en anders ben je in ieder geval een stukje agressie kwijt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een B-merk dat het na een jaar of 4 begeeft...tsja, heb zelf geen ervaring met lifetec als beeldschermbouwer, maar is ook niet echt een bekend merk ;)
Wat ik wel weet is dat beeldschermen best na een jaar of 4 al stuk kunnen gaan - ik had zelf een 15" Samtron die het ook maar een kleine 5 jaar heeft uitgehouden voor ie kuren begon te vertonen :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
en het feit dat ik vandaag een brander heb ingebouwd, kan dat er ook maar iets mee te maken hebben? Lijkt me niet, maar tis wel heel toevallig.

Heb btw de brander er ook al wel uitgehaald, problemen bleven

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nog een vraagje erbij, aangezien ik het toch wel aan zie komen dat er een nieuwe gehaald moet worden:

Op marktplaats staan verschillende eizo's en Iiyama's, sommige echter wel van 2000, dus 4 jaar oud. Blijven deze kwaliteitsmerken na 4 jaar nog goed (waarbij ik uitga van veel gebruik)

[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 08-12-2004 22:18 ]

Verwijderd

Dat kan je nooit zomaar zeggen.. Dat maakt helemaal uit in wat voor ruimte ze staan.. (rokerig, vochtig).. En er zit ook een toevalsfactor in.. Ik had 2 dezelfde monitoren gekocht.. Een ging 2 jaar mee.. De andere draait na 10 jaar nog vrolijk mee! :-) Natuurlijk niet erg scherp meer.. Maar hij draait wel! :-)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
contactjes even nasolderen vooral bij de onderdelen die in lekker warm worden,

mijn oude Daewoo heeft net wat nieuw vers tin op de contacten van zn hoogspannings transformator gehad, doet t weer als een trein

die strepen van de TS komen dan volgens mij ook meer door slechte hoogspanning,

ps: ga nou niet meteen je monitor als een gek open rammen he!

404 Signature not found

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
dude, ik kan niet solderen, ik zou in ieder geval niet weten wat, waarmee en hoe

(ja met een soldeerbout, dat snap ik ook nog ;) , maar die heb ik dus niet)
Pagina: 1