Toon posts:

Crosscable voor het versturen van gegevens

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de forums gekeken, maar ik wordt daar ook niet wijzer van. Mijn enige probleem is, hoe kan ik gegevens versturen van mijn laptop naar m'n computer. Beiden hebben een draadloos netwerkkaart. Maar ik wil de bestanden via een kabel versturen. Dit is veel betrouwbaarder dan het draadloos netwerk. Hiervoor heb ik een crosscable aangeschaft. Als ik de crosscable aansluit op m'n Wifi van m'n laptop, branden de lampjes niet. Bij mijn computer wel. Verder deel ik het internet via een draadloos wireless adsl router modem van E-Tech. Hoe kan ik bestanden versturen. Ik heb het eerder met iemand anders gedaan met een crosscable, dus het zou toch nog eens moeten lukken.

In de troubleshooting forums heb ik niets soort gelijks gezien, dus ik kom er niet uit.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je je netwerkkaart van je laptop wel aanstaan? Als je namelijk ook wifi gebruikt kan het zijn dat ie uitgeschakeld staat in netwerkverbindingen :P

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:10:
Heb je je netwerkkaart van je laptop wel aanstaan? Als je namelijk ook wifi gebruikt kan het zijn dat ie uitgeschakeld staat in netwerkverbindingen :P
Ik heb bij netwerkverbindingen twee verbindingen staan. Eentje is een draadloos netwerk, deze gebruik ik voor internet en gegevens versturen naar m'n computer via het draadloos netwerk. En een lan-verbinding, waarbij er onder staat dat de netwerkkabels niet goed zijn aangesluiten. Hoe kan ik kijken of mijn netwerkkaart van m'n laptop aanstaat? Bij draadloos netwerk, staat er gewoon ingeschakeld. Bij lan-verbinding ook

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 20:03

McMiGHtY

- burp -

doe is een ipconfig /all en post de output hier?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Korakal in "Netwerk via Cross Cable"

Er word hier wel input van jouw kant verwacht.
Korakal zet je vorige topic op slot, met zeer duidelijke informatie, en jij start botweg een nieuw topic zonder ook maar te laten merken zelf uberhaupt iets nagekeken te hebben op je computers, zo werkt dat hier niet.

Ga eerst maar eens kijken of je netwerkkaart uberhaupt niet disabled is (rechtermuisklik op je netwerkkaart en kijken of 'enable' in het contextmenu staat).

Edit, ik zie zelfs dat Korakal het notabene stap voor stap heeft uitgelegd.
We zijn hier geen sinpele helpdesk die je aan het handje mee helpen, ga eerst maar eens naar de tips uit je vorige topic en deze kijken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.