[XP] Gebruikers software installatierechten geven

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-04 20:04
Ik heb nu dus XP op een computer geinstalleerd waar 4 mensen op werken. 1 Is er administrator en de 3 andere zijn gewone gebruikers. Allemaal hebben ze een aparte afgeschermde partitie.

Probleem is nu dat ze als gebruikers niets van programma's meer kunnen installeren. Dat kan alleen als administrator voor zover ik kan vinden. Maar als je ze allemaal admin rechten geeft dan kunnen ze wél installeren, maar ook elkaars rechten weer aanpassen en op elkaars schijfstation gaan rotzooien etc...

Ik heb al bij gpedit.msc en bij computerbeheer gezocht maar ik kan niet vinden hoe je het in moet stellen. Ik heb ze ook alle 3 al lid gemaakt van de groep hoofdgebruikers, maar dat helpt niets. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze wél kunnen installeren, maar geen admin zijn?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 12:46
Om iets te kunnen installeren hebben ze ook toegang tot het register en de system maps nodig van de windows installatie.

Angezien daar de geshared dll en algemene informatie worden toegevoegd.
Je hoeft dus niet overal toegang te verlenen, maar dit in iedergeval.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• magel725
Waar kan ik dat instellen dan?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 12:46
[rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]
c.q.
Howto's & Guides

[ Voor 28% gewijzigd door FireWood op 08-12-2004 22:22 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• magel725
Heb het gelezen, maar ik kom er helaas niet verder mee. Bedankt in elk geval

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Power users mogen subkeys creeren in HKEY Software en HKEY Local Machine, waar gebruikers dit afaik alleen onder HKEY Current User mogen :) Ook hebben Power Users modify NTFS permissies op de map %ProgramFiles% , waar Users het met Read&Execute moeten stellen.

Welk programma specifiek geeft een probleem? Apparaatdrivers mogen enkel door Administrators worden geïnstalleerd. Lees Windows Operating Systems - FAQ en Windows Operating Systems - Policy nog eens goed door :) Ervaringen: Niet inloggen als administrator onder Windows XP maakt dit rijtje mooi af, vandaar dat ik je topic ga sluiten.

Met de search en google is ook dusdanig veel over dit onderwerp te vinden dat een nieuwe discussie me in de vorm van dit topic niet echt waarde toevoegend lijkt. Discussieren over de voor- en nadelen van deze rechtenstructuur mag natuurlijk altijd in Ervaringen: Niet inloggen als administrator onder Windows XP voortgezet worden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.