[TAR] meerdere tar's op 1 tape

Pagina: 1
Acties:

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik ben bezig met een backup systeem op tape. Het idee was om elke dag een tar archive te maken genaamd $datum.tar. En dan het archive op de tape te zetten. Alleen als ik de volgende dag het nieuwe archive op de tape zet, en daarna kijk wat er op de tape staat, zie ik alleen de tar die er het laatste is opgezet.

Als ik mt fsf 1 uitvoer lijkt het of er niks gebeurt want als ik met mt status kijk bij welk file hij is staat er file number = 0. Daar concludeer ik uit dat er niks is gebeurt?

Ik heb gezocht en er word nerges gesproken of je meerdere bestanden op 1 tape kan zetten in verschillende sessies. Je kan namelijk wel een hele dir op tape zetten in 1x, maar zodra ik stop met schrijven, en opnieuw ga schrijven schrijft hij het over.

een aantal site die ik heb opgezocht: deze,deze en een maillijst

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Voor het append'en gebruik je het commandeo 'mt eom':

Let op dat je (op linux) twee type tape device-files hebt: rewinding en NON-rewinding.
Je moet het 'eom' commando geven mbv het NON-rewinding device-file omdat anders na afloop de tape-pointer weer aan het begin komt te staan :)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Tribbles
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 20:33
Ik neem aan dat je die tape mee naar huis neemt? Waarom gebruik je geen dag tapes, dwz ma-di-wo-do-vrij. Voor de mediakosten hoef je het tegenwoordig niet meer te laten..

Live long and Prosper!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
het is gewoon voor mijn server thuis :P

Doh, ik dacht de hele tijd dat ik de non-rewinding device gebruikte, maar dat was dus niet zo 8)7. Nu werk alles gelukkig wel :)

[ Voor 64% gewijzigd door Gotiniens op 09-12-2004 10:47 ]