Toon posts:

Linkerdeel van mijn monitor is zwart!

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje.

Toen ik net thuis kwam en mijn monitor weer aandeed, was ineens mijn linkerdeel van mijn monitor zwart. De normale windows dingen zitten er dus onder...

En het vage is dat het zwarte deel groter wordt naarmate ik de resolutie groter maak, en kleiner als ik de resolutie kleiner maak. Dat is dus een teken mag ik hopen dat mijn monitor het wel gewoon doet.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb een IIyama Vision Master Pro 454 19"....

Mijn technische (ahum) gevoel zegt dat het aan mijn snoertje tussen mijn beeldscherm en videokaart ligt, aangezien de grote van het zwarte deel afhankelijk is van de resolutie....

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

Heb je al gereboot om te kijken of dat niet toevallig je probleem verhelpt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:21
Ik denk dat je monitor het dan binnenkort helemaal gaat begeven. Het is een gokje, maar het zou kunnen.

Je zou kunnen kijken of de pinnen in de stekker nog recht zijn en niet verdrukt, of dat er een pin afgebroken is.

Als je een losse kabel gebruikt (niet vast aan de monitor) zou je eens een andere kabel kunnen proberen

[ Voor 20% gewijzigd door sneakyd3ad op 08-12-2004 20:54 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ga eens klooien met verschillende refreshrates, het lijkt er op dat je monitor gewoon aan z'n einde begint te komen.
Als dat invloed heeft dan zal het niet aan de verbindingliggen (correct me if i'm wrong)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Haan

Haan

dotnetter

Inderdaad ook eens kijken of je het nog steeds hebt als je de refresh-rate op 60 Hz zet. In principe moet die monitor dan probleemloos iedere gangbare resolutie kunnen weergeven

Verwijderd

Topicstarter
fuck....

als ik de refresh-rate verhoog, dan wordt het zwarte deel ook groter.... net als bij dat ik mijn resolutie verhoog.... wat houdt dat dan in?? :(

• Haan

Haan

dotnetter

Je moet het ook niet verhogen maar verlagen, hoger refresh-rate is juist moeilijker voor je scherm :/

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:58:
als ik de refresh-rate verhoog, dan wordt het zwarte deel ook groter.... net als bij dat ik mijn resolutie verhoog.... wat houdt dat dan in?? :(
Dat houdt in dat je scherm hoogstwaarschijnlijk aan het overlijden is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt wel iets uit, maar 56Hz en 800x600 houdt zelfs nog steeds een zwarte balk....

maar het betekent dus dat mijn monitor kapot is en het gewoon niet meer trekt?

dat zou erg klote zijn ;( :|

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt natuurlijk altijd nog een andere videokaart proberen, desnoods een PCI variant, maar ik ben bang dat je monitor niet zo fris meer is...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je kan hem altijd nog eens bij een andere pc proberen om die uit te sluiten als foutenbron, maar ik vrees toch echt voor je monitor :/

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Of je videokaart :)

Probeer eens een andere monitor, en je weet het

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 09:34

E-Rick

I love it :7

boot eens met een knoppix-cd. Dan kan je in ieder geval softwarematige problemen oplossen. (dus problemen met windows en drivers)

edit:
of je kijkt of je monitor het wel goed doet als je in je bios zit, wat Silic dus zegt. Scheelt je ook nog es 600 mb downloaden Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/loveit_erik2.gif

[ Voor 47% gewijzigd door E-Rick op 08-12-2004 21:55 ]

Choose life

Verwijderd

wat geeft je monitor als je opstart? Dus bij bios en shit

neem aan dat je al gedegaussed heb....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 21:45 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je monitor anders eens terug naar zijn fabrieksinstellingen. Misschien is ie wel gewoon van slag af door een stroompiek ofzo, en staat je beeldscherm horizontaal gewoon niet goed ingesteld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1