Toon posts:

Netwerk via Cross Cable

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een draadloos netwerkje thuis aangelegd voor mijn computer en m'n laptop. Af en toe is het zo dat ik bestanden verstuur van de laptop naar de computer. Maar heel vaak gaat dit heel traag en het draadloos netwerk is ook niet echt betrouwbaar. Daarom heb ik een netwerk kabel gekocht. Namelijk een Cross Cable. Ik wil gegevens versturen via de kabel, want dat is 100mbit, sneller dan draadloos netwerk(54mbps) en het is betrouwbaar. Mijn laptop is centrino en heeft dus standaard WIFI en m'n pc heeft een draadloos netwerk kaart. Wanneer ik de cross cable in m'n draadloos netwerkkaart in de computer steek, gaan er lampjes branden. Bij mijn laptop gebeurt dat niet. Er wordt nog steeds gezegt dat de netwerkkabels niet aangesloten zijn. Hoe los ik dit op. En als de lampjes branden, hoe kan ik ervoor zorgen dat er gegevens verstuurt kunnen worden? want ik weet niet of ik iets aan ip-adressen enzovoort moet veranderen. Kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
crosscable in je draadloze netwerkkaart stoppen :?

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor apparatuur gebruik je? FAQ - Network Troubleshooting, Hoe deel ik Internet ? en Windows Operating Systems - FAQ al eens doorgelezen ? en kabel in draadloze nic 8)7

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:39:
crosscable in je draadloze netwerkkaart stoppen :?
Wat moet ik anders doen, ik wil het niet via draadloos netwerk versturen. Heb ik daarvoor een andere kabel of een netwerkkaart nodig?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:43:
[...]

Wat moet ik anders doen, ik wil het niet via draadloos netwerk versturen. Heb ik daarvoor een andere kabel of een netwerkkaart nodig?
even 1 ding, er zit in je laptop een gewone netwerkaart (utp aansluiting) en op je pc zit ook een gewone netwerkaart :? (3com/intel/realtek)

je hebt 2 gewone netwerkkaartjes nodig namelijk, geen wireless

A wise man's life is based around fuck you

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Vermoedelijk staat een van beide netwerkkaarten in Windows gewoon uitgeschakeld? Start > control panel > network connections > LAN-connection en dan de optie om 'm aan te zetten kiezen (activate).
Let op het verschil tussen je WiFi verbinding en je bedrade (LAN) verbinding!

Verder kun je met behulp van de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] en de FAQ - Network Troubleshooting een heel eind komen; gezien je topicstart heb je die nog niet doorgenomen (en mocht je dat wel hebben gedaan maar zonder succes: lees dan vooral Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart nog even).

Succes met oplossen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.