Toon posts:

Problemen met beeldscherm fujitsu-siemens amilo 7400 FB21

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Sinds goed een half jaar heb ik een fujitsu-siemens amilo 7400 FB21.

Al vrij snel kreeg ik problemen met het beeldscherm. Omdat ik 2jaar collect and return garantie had, dacht ik, even bellen naar de helpdesk van siemens.

Vooraleer de laptop goed en wel vertrokken was voor reparatie heb ik nog allerlei problemen gekend die ik jullie ga besparen.

Het probleem met het beeldscherm is namelijk:

*kleuren die verdwijnen precies of ik maar 8 kleuren heb. Bij herstarten kan dit probleem opgelost zijn.

*een donkere balk in het midden van mijn scherm dat verticaal over het beeld loopt. bij het open of dichtklappen van mijn scherm KAN het probleem verdwijnen. Als ik duw op de kader van het scherm ter hoogte van de balk kan hij verdwijnen/opduiken.

*de lichtwaarde van mijn scherm verdwijnt soms. ik blijf dan achter met een iets donkerder scherm hoewel ik niets veranderd heb aan de waarden hiervan.

al deze problemen doen zich niet voor op een extern scherm!

Mijn laptop is al twee keer binnen geweest voor reparatie en het probleem blijft zich voordoen. Buiten hardware matige problemen heb ik nog problemen gekend met de helpdesk, opvolging van de herstelling en niet nakomen van afspraken.

Ik heb al 30 X naar de helpdesk gebeld en ik denk dat telefoonkosten ondertussen duurder zijn dan nieuwe laptop :P

Ik vind dit totaal geen manier van werken. Ben ik dan die arme consument die moet opboksen tegen de laksheid van multinationals? is het omdat ik een particulier ben en maar 1 notebook koop dat ik het niet waard ben om een waterdichte oplossing te krijgen?

Wat vinden jullie hiervan?

dank bij voorbaat

Verwijderd

Ik heb een 1-jarige kloon van de Amilo 7400. Ik heb vooral veel problemen gehad met de behuizing, die alles behalve solide is naar mijn mening. Ik kan volledig je frustratie begrijpen. Ik weet niet hoe dit allemaal juridisch werkt, misschien dat iemand hier wat licht over kan laten schijnen.

Verwijderd

Topicstarter
idd dat is nog zoiets, die behuizing voelt alsof het ieder moment uit mekaar kan vallen!

amaai van een kat in een zak kopen gesproken. Veel geld weggegooid hierdoor maar dat zal leergeld zijn zeker?

heb je ook al problemen gehad?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 21:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:26:
idd dat is nog zoiets, die behuizing voelt alsof het ieder moment uit mekaar kan vallen!

amaai van een kat in een zak kopen gesproken. Veel geld weggegooid hierdoor maar dat zal leergeld zijn zeker?

heb je ook al problemen gehad?
Je zou het zeker als een wijze les kunnen zien. De Amilo 7400 is eigenlijk de Aopen 1555G barebone. Dat betekent dat Aopen het ontworpen en gemaakt heeft, maar dat het door andere fabrikanten onder diverse merken wordt verkocht.

Ik weet niet of dit bij jou gaat gebeuren, maar de laptop is aan de linkerkant bij de geheugenkaartinvoer niet stevig. Bij mij kwamen daar de eerste scheuren. Later ontstonden er ook scheuren in de hoeken. Dit komt omdat bij dit model de onderkant en bovenkant van de behuizing niet echt goed is aangesloten. Bij andere modellen loopt het gewoon vloeiend over op elkaar, maar bij deze behuizing niet en daardoor is het kwetsbaar.

Ik heb geen problemen gehad met het scherm. Wanneer er problemen bij het scherm ontstaan, zou ik bij Fujitsu gewoon vervangen van het scherm vragen. Je hebt het al diverse keren ingestuurd en heeft dus duidelijk niet geholpen. (misschien hebben ze er zelfs helemaal niks aan gedaan, zou me niks verbazen).

Bij het kopen van een laptop is het verstandig je niet blind te staren op de specificaties. Bij een laptop heb je gewoon goede garantie en service nodig. Ook heb ik de fout gemaakt door niet eerst reviews te zoeken op Internet en te kijken op bijv. Tweakers of de laptop populair is of niet.

Als je eenmaal problemen hebt gehad met mislukte reparaties, en in mijn geval ook dat ik werd beschuldigd van diefstal van mijn eigen onderdelen omdat de monteurs mijn onderdelen hadden zoekgemaakt/zelf gestolen, dan wil je nooit meer zoiets meemaken. Bovendien kost dit niet alleen veel frustratie/irritatie, maar ook veel tijd en geld. Stel nou dat je net een scriptie heb staan op de laptop en plotseling kapot en maanden weg voor reparatie...En het kan je ook nog geestelijk/mentaal beschadigen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:59:
[...]

Je zou het zeker als een wijze les kunnen zien. De Amilo 7400 is eigenlijk de Aopen 1555G barebone. Dat betekent dat Aopen het ontworpen en gemaakt heeft, maar dat het door andere fabrikanten onder diverse merken wordt verkocht.

Ik weet niet of dit bij jou gaat gebeuren, maar de laptop is aan de linkerkant bij de geheugenkaartinvoer niet stevig. Bij mij kwamen daar de eerste scheuren. Later ontstonden er ook scheuren in de hoeken. Dit komt omdat bij dit model de onderkant en bovenkant van de behuizing niet echt goed is aangesloten. Bij andere modellen loopt het gewoon vloeiend over op elkaar, maar bij deze behuizing niet en daardoor is het kwetsbaar.

Ik heb geen problemen gehad met het scherm. Wanneer er problemen bij het scherm ontstaan, zou ik bij Fujitsu gewoon vervangen van het scherm vragen. Je hebt het al diverse keren ingestuurd en heeft dus duidelijk niet geholpen. (misschien hebben ze er zelfs helemaal niks aan gedaan, zou me niks verbazen).

Bij het kopen van een laptop is het verstandig je niet blind te staren op de specificaties. Bij een laptop heb je gewoon goede garantie en service nodig. Ook heb ik de fout gemaakt door niet eerst reviews te zoeken op Internet en te kijken op bijv. Tweakers of de laptop populair is of niet.

Als je eenmaal problemen hebt gehad met mislukte reparaties, en in mijn geval ook dat ik werd beschuldigd van diefstal van mijn eigen onderdelen omdat de monteurs mijn onderdelen hadden zoekgemaakt/zelf gestolen, dan wil je nooit meer zoiets meemaken. Bovendien kost dit niet alleen veel frustratie/irritatie, maar ook veel tijd en geld. Stel nou dat je net een scriptie heb staan op de laptop en plotseling kapot en maanden weg voor reparatie...En het kan je ook nog geestelijk/mentaal beschadigen! ;)
Ja idd de laptop zit gewoon niet goed in mekaar en dan kan je een scherm of iets anders wel repareren maar het probleem dat het gewoon niet goed gemaakt is blijft. Ik heb echt een portable nodig en dat ding is dat zeker niet. mss mooi om ergens neer te zetten en stoffig te laten worden.

in ieder geval siemens heeft het voor ons beide verpest. Erg dat je voor zoveel geld zoveel rommel kunt kopen. En die helpdesk!!! Mijn god je wacht een half uur en krijgt dan doodleuk te horen dat ze je niet kunnen helpen en ze hangen op.

ik wens je nog veel succes bij toekomstige aankopen.

in ieder geval mijn frustraties blijven en mijn portemonnee leeg

groeten