Toon posts:

[MCE2005] Kan geen .jpg en .gif afbeeldingen weergeven.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom alweer een probleem tegen in MCE, waar ik niks over kan vinden in Google, GoTSearch, Help, enz...
In MCD kan ik afbeeldingen van de formaten .jpg en .gif niet weergeven. In de miniatuurweergave van de map waar afbeeldingen instaan, zie ik een paar voorbeelden, maar als ik de map open dan is de map leeg. MCE geeft de volgende melding:
Er zijn geen afbeeldingen gevonden.
Mogelijk zijn er geen afbeeldingen of zoekt u in een lege map.
Er staan echter wel degelijk afbeeldingen in, die rechtstreeks van de digicam afkomen. Wanneer ik met Explorer naar de map ga, dan zie ik gewoon alle foto's. Het vreemde is, dat als ik een foto converteer naar .bmp of .tif(f) MCE ze wel laat zien. Alleen bestanden met de extensies .jpg, .png en .gif worden niet weergegeven.

Ik heb het volgende allemaal geprobeerd:
Bestanden verplaatst naar "Mijn afbeeldingen", maar zonder resultaat.
Ik heb de complete registry doorzocht om te kijken of de extensies verkeerd gelinkt stonden, maar alles staat goed.
Ik heb via Google gezocht op het web en in nieuwsgroepen, maar nisk bruikbaars gevonden.

Mijn specs:
Windows XP MCE 2005, in NT-domein
GF 6800GT met laatste officiele MCE-drivers
DFI Infinity NFII-Ultra400 mobo met laatste nForce-drivers
SB Audigy 2ZS
NVidia DVD-decoder (prefered)
WinDVD6 DVD-decoder

PS: Heb al een topic over een ander probleem met MCE lopen. Mogelijk is er een verband: [rml][ MCE 2005] Hoe MPEG HQ-bestanden afspelen?[/rml]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:56
Misschien dat deze bestanden verborgen zijn?
Lijkt mij vreemd, maar zet de optie eens aan om alles te laten zien, inclusief systeembestanden.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden hebben geen van alle het kenmerk 'verborgen'. Standaard staat bij mij alles zichtbaar, dus systeem- en verborgen bestanden evenals systeemmappen en bestandsextensies.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost! Bij een test bleek bestanden hernoemen naar .jpeg het probleem op te lossen. Ik heb natuurlijk niet alle bestanden zitten hernoemen, maar ik ben de registry ingedoken. Daar ben ik gaan zoeken naar de verschillen tussen .jpg en .jpeg. Vervolgens heb ik overal waar verschillen waren, deze aangepast. Nu kan ik dus weer foto's op de TV kijken.

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
(jarig!)
Sorry dat ik zoveel later nog reageer op dit topic maar ik had hetzelfde probleem. Ik heb het iets simpeler opgelost en misschien heeft iemand hier nog eens wat aan.

Ik heb het mbv deze post opgelost http://thegreenbutton.com/forums/post/114069.aspx

Het komt er op neer een ander programma is geassocieerd met je afbeeldingen en dat moet je weer even ongedaan maken.