logo met transparante achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 08:42
ik ben bezig met het ontwerpen van een website. daar moet het logo van het bedeif op deze heb ik aan geleverd gekregen in bmp en jpg formaat allebei met een witte achtergrond.

nu heb ik met fireworks MX en photoshop CS geprobeerd die witte achtergrond weg te halen zodat je hij transparrant is op de achtergrond dit lukt prima ik exporteer hem naar png32 bekijk hem op de website in hij heeft ineens een grijze achtergrond, zodra je een andere formaat kiest (png8 of gif) dan is hij wel transparrant maar dan is hij heel erg lelijk met witte hoekjes en zeer onduidelijk

wat kan ik nu nog doen om een duidelijk scherp logo te krijgen met een transparante achtergrond.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 13:59
opslaan als gif met transparante achtergrond
:X

edit:

niet goed gelezen

[ Voor 39% gewijzigd door Geert.H op 08-12-2004 20:28 ]

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

bas_vdl schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:23:
ik ben bezig met het ontwerpen van een website. daar moet het logo van het bedeif op deze heb ik aan geleverd gekregen in bmp en jpg formaat allebei met een witte achtergrond.

nu heb ik met fireworks MX en photoshop CS geprobeerd die witte achtergrond weg te halen zodat je hij transparrant is op de achtergrond dit lukt prima ik exporteer hem naar png32 bekijk hem op de website in hij heeft ineens een grijze achtergrond, zodra je een andere formaat kiest (png8 of gif) dan is hij wel transparrant maar dan is hij heel erg lelijk met witte hoekjes en zeer onduidelijk

wat kan ik nu nog doen om een duidelijk scherp logo te krijgen met een transparante achtergrond.
Door aan de persoon die jou het logo heeft geleverd te vragen of hij het ontwerp bestand (ai of what ever) te sturen zodat jij het beter kan maken. Transparant geeft heel vaak problemen. Ik maag meestal in photoshop of illustrator de achtergrond alvast de zelfde kleur als het deel van de website. Vind ik zelf de mooiste oplossing.

Verwijderd

Dat probleem komt door de brakke PNG ondersteuning in internet explorer. Als je Firefox of Mozilla gebruikt wordt het plaatje wel goed weergegeven.
Ik zou het plaatje als GIF opslaan.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Ik denk dat je je png probleem hier aan te danken hebt

Google maar even op "png internet explorer", geeft je veel antwoorden

Senri no michi mo ippo kara

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Op A List Apart staat een goede tutorial, je moet een transparante DIV gebruiken en met een Microsoft-only DX filter het plaatje laden. Ik heb op www.oceansedge.nl dezelfde techniek gebruikt voor de header. In IE was hij eerst grijs. A List Apart vind je op: www.alistapart.com.

De directe link is (op aanvraag):
http://www.alistapart.com/articles/pngopacity/

[ Voor 62% gewijzigd door raoulduke op 08-12-2004 20:35 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• bas_vdl
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:27:
Dat probleem komt door de brakke PNG ondersteuning in internet explorer. Als je Firefox of Mozilla gebruikt wordt het plaatje wel goed weergegeven.
Ik zou het plaatje als GIF opslaan.
als ik hem opsla als gif dan zit hij er zo lelijk uit dat het de hele website verpruts niet echt profecioneel meer zo'n logo met witte hoeken "vierkant afgeronde lijnen" :7

• Thomasje

Thomasje

Semacode

raoulduke schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:30:
Op alistapart staat een goede tutorial. Ik heb op www.oceansedge.nl dezelfde techniek gebruikt voor de header. In IE was hij eerst grijs. A List Apart vind je op: www.alistapart.com.
Heel netjes gedaan, ik ga die tutorial ff doorlezen :) weet je ook waar hij ongeveer staat?

[ Voor 5% gewijzigd door Thomasje op 08-12-2004 20:33 ]

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Semacode Thomasje, zie hierboven, even het bericht aangepast met de URL.

[ Voor 12% gewijzigd door raoulduke op 08-12-2004 20:46 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Thomasje

Thomasje

Semacode

raoulduke schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:36:
Semacode, zie hierboven, even het bericht aangepast met de URL.
Thnx ik ga die tut meteen doorlezen.

offtopic:
* offtopic: Semacode dat is dat plaatje ik ben Thomasje :p

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-04 22:55
GIF of JPG, als de file niet te groot is voor dat laatste. Als het kleurenpatroon van het logo binnen de 256 kleuren blijft ga dan zeker voor GIF :)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• bas_vdl
help gevraagd bij die tutorial
ik heb het nu zo

#logo {
float: left;
position: relative;
left: 945px;
top: 147px;
width: 160;
height: 125;
background-image: url(images/logobb.png);
filter: progid: DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader (src='images/logobb.png',sizingMethod='scale');
}

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mwoah, ik zou toch voor gif gaan, daar is vast ook wat goeds mee te brouwen :) Je moet alleen zorgen dat de boel in de juiste kleur wordt ge-antialiast. Filters vind ik niet zo dolletjes, je client blijft ervan afhankelijk :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Prammenhanger, met de code van ALA worden alleen in IE filters gebruikt, in Firefox, Konqueror en Safari wordt gewoon de PNG als achtergrond ingesteld zonder filters. Als je een 8-bit alpha kanaal wilt hebben zal je toch PNG moeten gebruiken en dat zou tegenwoordig geen probleem meer moeten zijn, ware het niet dat IE zo "brak" is. Als iedereen Firefox zou gebruiken had niemand dit probleem en zag het web er misschien wel een stuk mooier uit, zonder gekartelde (aliased) transparante GIFjes.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:49

WPN

ik heb hetzelfde probleem gehad vorige jaar (nog met photoshop 7)

photoshop sloeg toen mn png in 24bits op
als ik exact hetzelfde plaatje opsloeg met lightwave maar dan in 32bits dan was er geen probleem

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1